نوشته شده توسط : factcoins

توجه: بخش اول این مقاله عملکرد قبلی سوزاندن BNB را در حالی که در شبکه اتریوم (Ethereum) بود توضیح می دهد. اکنون BNB در زنجیره بایننس(Binance Chain) قرار دارد و عملکرد سوختن(burn function) رفتار متفاوتی دارد. با این حال، این بحث هنوز به تمام توکن های ERC-20 فعلی که از عملیات سوزاندن پشتیبانی می کنند، اعمال می شود.

قبل از اینکه وارد بحث توکن سوزی شویم بهتر است تفاوت کوین و توکن را بدانیم. چرا که در حوزه رمزارز بسیاری از مواقع این دو واژه اشتباهاً به جای هم استفاده میشوند. برخی افراد کوین را به جای توکن و برخی دیگر توکن را به جای کوین استفاده میکنند. آنها فکر میکنند توکن با کوین فرق چندانی ندارد . در حالی که این دو، دو واژه ی کاملاً متفاوت از یکدیگر هستند. فهم تفاوت این دو کلمه باعث میشود درک بهتری از بازارهای ارزهای رمزپایه داشته باشید.

 

تفاون کوین و توکن در چیست؟

شباهت اصلی توکن و کوین در این است که هر دوی آنها با فناوری بلاکچین کار میکنند و به یک روش معامله میشوند.در حقیقت اکثر رمزارزهایی که با آنها برخورد داشته این بر روی بلاکچین فعالیت میکنند.

بلاکچین چیست؟ به صورت خلاصه دفتر کلی توزیع شده، غیر متمرکز، عمومی و دیجیتالی است که توسط شبکه ای از رایانه ها اجرا میشود. هر بلوک در زنجیره بلوکی یک دوره زمانی است که مجموعه خاصی از تراکنش ها را در بر دارد.

 

 

 

نکته جالب و قابل توجه در مورد بلاکچین این است که هرگونه اطلاعاتی از انتقال پول گرفته تا مالکیت اشیاء و منابع میتواند بر روی آن ذخیره شود. خوب اینجاست که به تفاوت کوین و توکن میرسیم.

در حالی که سکه ها مانند یک پول نقد دیجیتال عمل می کنند که هدف آنها تسهیل پرداخت ها است، از طرف دیگر ، موارد استفاده توکن ها بسیار متفاوت خواهد بود.

 

کوین چیست؟

کوین ها رمزارزهایی هستند که بر روی شبکه بومی خود ایجاد میشوند و بر روی بلاک چین های مستقل خود فعالیت میکنند. به عنوان مثال بیتکوین کوینی است که بر روی بلاک چین خود ایجاد شده و به فعالیت خود ادامه میدهد. اتر، لایت کوین و مونرو هم دقیقاً چنین وضعیتی دارند و بر روی بلاکچین خود توسعه یافته اند. همه کوین ها دارای بلاکچین منحصر به فرد و مجموعه ماینرهای خاص برای تأیید معاملات خود هستند.

 

توکن سوزی (Coin Burn) یا سوزندان توکن چیست؟ چه کاربردی دارد؟

کوین چیست؟

 

توکن چیست؟

توکن بر خلاف کوین بلاک چین خودش را ندارد. رمزارزی است که بر روی بلاک چین دیگری فعالیت میکند. خوب سوالی که در اینجا پیش می آید این است که این توکن ها بر روی چه بلاکچینی راه اندازی میشوند؟ و این بلاک چین دیگری دقیقاً کجاست؟

همانطور که میدانید پلتفرم ها بلاک چین خاصی هستند که به دیگر پروژه ها اجازه میدهند اپلیکیشن های خود را بر روی پروتکلشان راه اندازی کنند. نمونه بازر این مسئله شبکه اتریوم است.این شبکه به کاربران اجازه میدهد توکن ها ی خود را بر روی پلتفرم اتریوم ایجاد ، منتشر و مدیریت کنند.

 

 

توکن سوزی (Coin Burn) یا سوزندان توکن چیست؟ چه کاربردی دارد؟

توکن چیست؟

 

اتریوم با داشتن قرارداد هوشمند به رایج ترین پلتفرم برای ساخت و انتشار توکن ها تبدیل شده است.از میان توکن های بسیار محبوب این روزها میتوان به توکن های ERC20 اشاره کرد.این توکن ها بر روی بلاکچین اتریوم ساخته شده اند. و از شبکه آن برای انتقال انجام تراکنش ها بهره میبرند.پیشنهاد میکنیم برای کسب اطلاعات جامع تر به مطالعه مقاله تفاوت کوین و توکن در چیست پردازید . چرا که این مبحث به صورت کاملاً جامع توضیح داده شده است.

 

توکن سوزی ارز دیجیتال چیست؟

به زبان ساده توکن سوزی ارز دیجیتال فرآیند حذف دائمی کوین ها از گردش و کاهش عرضه کل میباشد. این روش به رمز ارزهای خاصی اختصاص داده نشده و تقریباً برای همه ارزهای دیجیتال،از جمله Coin یا Token، قابل اجراست. همانطور که جوامع هم ، در صورت چاپ و توزیع بیش از اندازه اسکناس توسط بانک مرکزی، با کاهش ارزش پول ملی رو به رو خواهیم شد، زیاد شدن رمزارزهای در گردش داخل شبکه یک کریپتوکارنسی از یک حد معین نیز به کاهش قیمت آن منجر خواهد شد.

حال با سوزاندن تعدادی از رمزارزها می‌توان تعادل لازم را برقرار کرد. تصور اینکه سوزاندن کوین همیشه بعد از مدتی فعالیت شبکه رخ می‌دهد، اشتباه است. ممکن است حتی قبل از راه‌اندازی یک شبکه، سوزاندن توکن عملی شود. برخی توسعه‌دهندگان مایلند در انتهای عرضه اولیه سکه (ICO) پروژه بلاک چینی خود، رمز ارزهای باقی مانده و فروخته نشده را از بین ببرند.اما برخی پلتفرم‌های تریدینگ، این عملیات توکن سوزی را به طور مستمر دنبال و آن را به شکل دوره‌ای اجرا می‌کنند.

برای توضیح چگونگی دستیابی به این هدف، ما از بایننس کوین (BNB) به عنوان مثال استفاده خواهیم کرد. قرارداد قبلی بایننس کوین در حالی که در شبکه اتریوم(Ethereum) بود را می توانید در اینجا مشاهده کنید.

 

جهت مشاهده ادامه مقاله به آدرس وب سایت فکت کوینز مراجعه نمایید.



:: برچسب‌ها: توکن سوزی , توکن سوزی BNB , توکن سوزی بایننس کوین , توکن سوزی چیست؟ , توکن چیست؟ , کوین چیست؟ , ,
:: بازدید از این مطلب : 10
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 31 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : factcoins

 

 

تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که زنجیره بلاک چین را معکوس کنیم و به عقب برگردیم؟ آیامی توان به بلاکچین بیت کوین حمله کرد و معاملات را معکوس کرد؟ در این مقاله به بررسی مفهوم reorg در بیت کوین می پردازیم:

 

مقدمه ای بر Reorg در بیت کوین

بیت کوین ارزشمند است،چون مردم بر این باورند که ارزش دارد. بیت کوین امن است. زیرا ماینرها برای سازماندهی تراکنش ها ، نهایی کردن بلاک ها ، توزیع آن در گره های بیشتر و از بین بردن نقاط ضعف ، انگیزه دارند. این پروژه با انتشار یک وایت پیپر آغاز شد. هرچه تعداد افرادی که از این ایده حمایت می کردند بیشتر می شد ، قدرت ایده بیشتر می شد. بیت کوین به جای اعتماد به هر یک از گروه ها یا افراد ، توسط ماینرهایی اداره می شود که انگیزه آن را دارند تا از شبکه به هر قیمتی محافظت کنند.

توابع هش مانند یک “رأی” در شبکه بیت کوین عمل می کند و ماینرها به آنچه که به نفع بیت کوین باشد رای می دهند. زیرا درآمد آنها به این موضوع بستگی دارد. در صورت بروزرسانی های بحث برانگیز یا تصمیمات دیگر توسعه دهندگان ، اغلب این ماینرها هستند که حرف آخر را می زنند.

 

سازماندهی مجدد(Reorg) در بایننس

Binance ، یکی از بزرگترین صرافی های ارزهای رمزنگاری شده ، 7000 BTC را در طی حمله ای در 7 مه 2019 از دست داد و به فکر تجمع ماینرها برای “بازگردانی” هک و بازیابی وجوه بود.

 

جهت مشاهده ادامه مقاله به آدرس وب سایت فکت کوینز مراجعه نمایید.



:: برچسب‌ها: سازماندهی مجدد , حمله به بایننس , حمله 51 درصدی , reorg , هک صرافی بایننس , ,
:: بازدید از این مطلب : 4
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : factcoins

 

خواه در حال انجام فرآیند ارسال بیتکوین باشید یا دریافت، ممکن است وضعیت تراکنش شما تأیید نشده باقی مانده باشد. وضعیت این تراکنش بعد از اینکه مورد بررسی قرار گرفت و به درستی به بلاکچین شبکه اضافه شد ، به تأیید شده تغییر می یابد.

 

 

 

برای درک بهتر این فرآیند ،بهتر است موارد زیر را با هم بررسی کنیم. موقعیتی را در نظر بگیرید که شما مقداری بیتکوین به حساب صرافی خود ارسال میکنید. حتی اگر وضعیت تراکنش شما تأیید شود ، مبلغ واریزی هنوز به حسابتان افزوده نخواهد شد. چرا؟ به این دلیل که صرافی قبل از اینکه مبلغ معامله شما را نشان دهد ، شرایط تأیید بلاک خاص خودش را دارد.

 

اگر شما هم جزء تازه واردان به این حوزه هستید و به بیتکوین علاقه مند شده اید، بسیار ضروریست که تفاوت تراکنش های “تأیید شده” و “تأیید نشده” را درک کنید. هم چنین باید از علت این موضوع که “چرا بعضی از سرویس ها به شرایط تأییدیه بیشتری نیاز دارند”، آگاه شوید.

 

بنابراین در این پست قصد داریم همه آنچه دراین باره به آن نیاز دارید را برایتان توضیح دهیم. چگونه میتوان تأییدیه تراکنش های بیتکوین را چک کرد؟یک تراکنش موفقیت آمیز به چند تأییدیه نیاز دارد؟قبل از اینکه یک تراکنش قابل ارسال شود به چند تأییدیه نیاز دارد؟ چرا برای امن بودن یک تراکنش 6 تأییدیه در نظر گرفته شده؟ و در آخر چه مدت طول میکشد تا  تراکنشی موفق به دریافت یک تأییدیه شود؟

 

تأییدیه بیتکوین چیست؟

بیتکوین رمزارز غیر متمرکزی است که از فناوری بلاکچین بهره میبرد. بلاکچین هم  یک دفتر کل عمومی و توزیع شده است. همه تراکنش های بیتکوین در این دفتر کل ثبت میشوند.

 

جهت مشاهده ادامه مقاله به آدرس وب سایت فکت کوینز مراجعه نمایید.



:: برچسب‌ها: بیتکوین , تأییدیه بیتکوین , تراکنش , تعداد تأییدهای بیتکوین , زمان تأیید بیت کوین , ,
:: بازدید از این مطلب : 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : factcoins

استخراج یا ماینینگ ارز دیجیتال 

استخراج، فرآیند ایجاد بلاکی از تراکنش ها است که باید به بلاک چین اضافه شود. استخراج کنندگان (ماینرها) با استفاده از زمان و قدرت محاسبه خود پردازش تراکنش ها و تولید بلاک ها را انجام می دهند.و در ازای بلاک تایید شده پاداشی دریافت می کنند.

 

عوامل موثر بر درآمد استخراج ارز رمزنگاری

چندین فاکتور مهم در سودآوری استخراج نقش دارند که عبارتند از :

 

سخت افزار مناسب : ماینرها برای رقابت و موفقیت در استخراج ، باید از جدیدترین سخت افزارها برخوردار باشند. در طی چند سال تجهیزات می توانند از رده خارج شوند.

 

هزینه های برق : ضروری است که یک ماینر بتواند با کمترین هزینه ممکن از برق استفاده کند.

 

قیمت ارز دیجیتال : قیمت ارز مورد نظر در استخراج از اهمیت زیادی برخوردار است. زیرا ماینرها هنگام حل صحیح مسائل ریاضی مقدار مشخصی کوین دریافت می کنند. اگر ارزش ارز پایین باشد ممکن است در برابر هزینه های استخراج مقرون به صرفه نباشد.

 

سختی شبکه : سختی شبکه (difficulty) معیاری است برای استخراج بلاک بیت کوین یا به عبارتی فنی تر ، یافتن هدف است. زیاد بودن سختی شبکه به این معنی است که برای استخراج همان تعداد بلاک ، قدرت محاسباتی بیشتری لازم است و شبکه را در برابر حملات ایمن تر می کند.

 

نرخ هش : نرخ هش واحد اندازه گیری قدرت پردازش شبکه بلاکچین است. شبکه باید عملیات ریاضی فشرده ای را برای اهداف امنیتی انجام دهد. وقتی شبکه به نرخ هش 10 Th / s رسید ، به این معنی است که می تواند 10 تریلیون محاسبه در ثانیه انجام دهد. به عبارتی هش ریت به کل قدرت محاسباتی ترکیبی گفته می شود که برای استخراج و پردازش تراکنش ها در بلاکچین اثبات کار استفاده می شود . نرخ هش اغلب به عنوان معیار سلامت شبکه در ارزهای رمزپایه مبتنی بر اثبات کار استفاده می شود. هرچه میزان هش بالاتر باشد ، انجام موفقیت آمیز حمله 51٪ دشوارتر است. اما افزایش هش ریت با گذشت زمان همچنین می تواند به افزایش علاقه به استخراج اشاره داشته باشد . برعکس ، کاهش نرخ هش باعث می شود تا ماینرها از شبکه خارج شوند . زیرا دیگر امنیت شبکه برای آنها سودآور نیست.

 

ماشین حساب استخراج ارزهای دیجیتال چیست ؟

ماشین حساب ماینینگ به شما امکان می دهد تا از میزان هش الگوریتم ها مطلع شوید .همچنین لیستی از سکه هایی که توسط این الگوریتم ها پشتیبانی می شوند ، پاداش های برآورد شده ، هزینه ها و سود برآورد شده برای شما را محاسبه می کند. پاداش برآورد شده با توجه به دشواری کنونی استخراج ، پاداش بلوک و قیمت فعلی سکه در بازار محاسبه می شود.

 

 

چرا از ماشین حساب ماینر استفاده کنیم؟

برای اینکه بتوانید از تجهیزات استخراج خود بهترین استفاده را داشته باشید ، همچنین تخمین بهتری از  درآمد استخراج داشته باشید لازم است که پتانسیل دستگاه ماینینگ خود را بررسی کرده و کورکورانه وارد این فرآیند نشوید. از این رو استفاده از ماشین حساب سودآوری ماینینگ ضروری است.

 

چگونه با ماشین حساب ماینر بیت کوین کار کنیم و درآمد ماینر را تخمین بزنیم؟

 

در ابتدا از قسمت انتخاب ارز، ارز دیجیتال مورد نظر خود را انتخاب کنید.

سپس نوع دستگاه استخراج خود را از قسمت انتخاب دستگاه، انتخاب کنید.دستگاه ماینر می تواند از نوع ASIC، GPU و یا CPU باشد.

پس از انتخاب ارز و دستگاه،نرخ هش به صورت خودکار محاسبه می شود.

تعرفه برق مصرفی خود (خانگی،صنعتی و ….) را بر حسب وات وارد نمایید. برای اینکه بتوانید به لیست قیمتی برق دسترسی پیدا کنید می توانید به سایت رسمی وزارت نیرو مراجعه کنید.

در قسمت کارمزد استخر استخراج ، میزان کارمزدی که استخر از شما دریافت می کند را وارد کنید.

پس از آن با توجه به مقادیر وارد شده سود خالص ماهانه و درآمد ماینینگ برای شما بر حسب تومان و دلار محاسبه می شود.

 

سه روش استخراج ارز دیجیتال

 

Pool mining

استخراج در استخر ساده ترین و سریع ترین راه برای شروع است. شما با دیگران کار می کنید. همه افرادی که در یک استخر استخراج می کنند موافقند که اگر یکی از آنها شماره نانس را پیدا کند ، پاداش ها را با همه به اشتراک می گذارند. اینکه هر چند وقت یکبار بلاک پیدا می کنید و جوایز مشترکی دارید به اندازه استخر بستگی دارد. با این حال ، همه استخرها یکسان نیستند. مواردی مثل اندازه استخر،حداقل پرداخت و هزینه استخر راباید قبل از عضویت در استخر در نظر بگیرید.

Mining

استخراج به تنهایی ممکن است ایده خوبی به نظر برسد. لازم نیست هیچ پاداشی به اشتراک بگذارید. شما فقط رایانه خود را روشن کرده و اجازه می دهید پول وارد شود .اما هنگامی که شما به تنهایی استخراج را انجام می دهید ، با دیگران رقابت می کنید و فقط اگر اولین نفر باشید که معمای ریاضی را حل کنید پاداش می گیرید. از آنجا که با یک شبکه بسیار گسترده از افراد و شرکت هایی که منابع زیادی دارند رقابت می کنید ، باید خیلی خوش شانس باشید. استخراج به تنهایی تنها درصورتی سودآور است که منابع زیادی در اختیار داشته باشید.مشکلاتی مثل نهویه ،گرمایش تجهیزات،سروصدا و هزینه های برق بالا و فضای مناسب در این روش وجود دارد.

 

Cloud mining یا استفاده از استخراج ابری

استخراج ابری روشی ایمن برای ارائه دهندگان استخراج برای تضمین سود خود برای تجهیزات خریداری شده است. قیمت ارز رمزنگاری بر روی آنها تأثیر نمی گذارد زیرا آنها را پیش پرداخت می کنید. بنابراین ، هنگام خرید خدمات استخراج ابری ، دیگر نیازی به مقابله با مشکلی که در ساخت ریگ استخراج شما ایجاد می شود ، ندارید. در یک موقعیت ایده آل ، استخراج ابری سود کمتری نسبت به استخراج خودتان دارد. به جای استفاده از خدمات استخراج ابری ، می توانید فقط ارز دیجیتال بخرید.

 

 



:: برچسب‌ها: ارز دیجیتال , استخراج ابری , بلاک چین , بیت کوین , ریگ استخراج , ماشین حساب استخراج , ماشین حساب ماینر , ماینر , ,
:: بازدید از این مطلب : 17
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 27 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : factcoins

ما باید عادت های برداشت پول نقد وابسته به امور مالی غیرمتمرکز در سال 2020 را پشت سر بگذاریم. و در جهت ایجاد پروژه های بلند مدت پایدار تلاش کنیم. هدف اصلی اتریوم از بدو تولد ، زمینه سازی برای نسل بعدی اینترنت بوده است. پیدایش آن مبتنی بر ساخت یک شبکه همتا به همتا بود. که با قرار دادن جامعه در مرکز سیستم جهانی از کنترل شدن آن توسط اشخاص یا گروه ها جلوگیری میکرد.

سال 2020 شاهد پیشرفت این شبکه از طریق پروژه های خلاقانه و تغییر دهنده صنعت مثل Yearn.finance ،Aave ، Synthetix و Nexus Mutual و بسیاری پروژه های دیگر بوده است. در واقع ، 10 اپلیکیشن مالی غیرمتمرکز و برتری که مبتنی بر اتریوم هستند ،در حال حاضر هر ماه بیش از 1 میلیون کاربر را به خود جذب می کنند.

بسیاری از پروژه های موفق مبتنی بر اتریوم که مختص جامعه یا مربوطه به آن هستند، سرمایه هایی را جمع می کنند تا در نهایت آنها را با سهامداران مختلف به اشتراک بگذارند. ما همچنین شاهد ظهور طرح های غنی و سریعی نیز بوده ایم .این طرح ها در نهایت منجر به مسدود شدن این وثیقه شده اند. در بیشتر مواقع ، طرح ها و نوآوری های مبتنی بر جامعه ، ایده های لحظه ای هستند که در اوج رشد مورد بررسی قرار می گیرند.

 

آیا می توانیم سیستمی ایجاد کنیم که به طور مداوم از پروژه های جامعه به نفع خود استفاده کند؟

و آیا میتوان این سیستم را در زیرساخت اصلی این پروتکل ها قرار داد؟ اگر ما بخواهیم چنین شبکه ای را بر اساس اهداف اصلی اتریوم ایجاد کنیم ، جامعه (کاربران) باید به دنبال پایداری بلند مدت باشند. این کار باعث سود کل اکوسیستم خواهد شد.

 

در سال 2021 ، ما توانایی ارائه راه حل های بلند مدتی را داریم که از فناوری پیشرفته غیرمتمرکز در جهت کسب بازده مالی برای شبکه ما استفاده میکند.

 

جهت مشاهده ادامه مقاله به آدرس وب سایت فکت کوینز مراجعه نمایید.



:: برچسب‌ها: DeFi , proof of donation , اتریوم , اتریوم2 , 0 , دیفای , شبکه همتا به همتا , ,
:: بازدید از این مطلب : 10
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 27 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : factcoins

 

قبل از رایانه های امروزی ، آلن تورینگ این فرضیه را مطرح کرد که روزی ماشینی وجود دارد که می تواند هر مشکلی را حل کند. این دستگاه به تورینگ کامل (Turing Complete) معروف شد.

 

مقدمه ای بر تورینگ کامل (Turing Complete)

تورینگ کامل (Turing Complete) به ماشینی گفته می شود که با در نظر گرفتن زمان و حافظه کافی همراه با دستورالعمل های لازم ، هر مسئله پیچیده ای را بتواند حل کند. این اصطلاح به طور معمول برای توصیف زبان های برنامه نویسی مدرن استفاده می شود زیرا بیشتر آنها Turing Complete (C ++ ، Python ، JavaScript و غیره) هستند.

 

مخترع تورینگ

آلن تورینگ ، یکی از بزرگترین ریاضیدانان و دانشمندان کامپیوتر ، در سال 1936 ماشینی را توسعه داد (ماشین فیزیکی نبود بلکه نظری بود) که می توانست هر محاسبه ای را انجام دهد. وی نحوه ساخت رایانه ای را توضیح داد که بتواند هر برنامه ای را اجرا کند و هر نوع مساله ای را حل کند. با این حال ، هیچ تضمینی در مورد مدت زمان پردازش وجود ندارد. بعضی از آنها ممکن است در عرض چند دقیقه انجام شود در حالی که برخی مسایل ممکن است هزاران سال طول بکشد . اما تضمین می کند که دیر یا زود مشکل حل خواهد شد. (حتی ممکن است تا پس از نابودی جهان طول بکشد).

 

جهت مشاهده ادامه مقاله به آدرس وب سایت فکت کوینز مراجعه نمایید.



:: برچسب‌ها: Turing Complete , تورینگ اتریوم , تورینگ ناقص , تورینگ کامل , سالیدیتی , ماشین تورینگ , ,
:: بازدید از این مطلب : 7
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 25 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : factcoins

 

مقدمه

ترید یا معامله ارز دیجیتال به خرید و فروش بیتکوین و دیگر رمزارزها به منظور کسب سود گفته میشود. از آنجایی که روش های معامله بسیار متفاوت هستند، بهتر است هر تریدر سبک خاصی را برای خودش انتخاب کند. چرا که برخی از سبک ها بیشتر از بقیه با سلیقه ، آستانه تحمل و اهداف فرد مطابقت دارند. در ادامه این مقاله ضمن معرفی سبک های متفاوت ترید ،به ارائه پیشنهادهایی برای تازه کاران این حوزه خواهیم پرداخت.

اگرچه در حوزه تجارت روشهای متفاوتی برای معامله وجود دارد، اما ما آنها را به دسته های زیر تقسیم بندی کرده ایم:

 

 

  • خرید و فروش فوری (scalping)
  • خرید و فروش روزانه (day trading)
  • خرید و فروش نوسانی یا سووینگ (swing )
  • موقعیت گیری (position trading)

 

درست است که برخی از این سبکها ویژگی های مشترکی دارند، اما تقسیم بندی ما به طور کلی از سریعترین نوع معامله ، اسکالپینگ ، شروع شده و به بلندمدت ترین نوع ، یعنی سرمایه گذاری ختم میشود. هر فرد میتواند سبک متناسب با خودش را انتخاب کند. البته افراد میتوانند بر اساس هدف و دارایی خود سبکهای متفاوت را ترکیب کنند.

بهترین راه برای فهمیدن اینکه کدام سبک برای شما بهتر جواب می دهد ، این است که آنها را امتحان کنید. و با خودتان در مورد میزان کارآیی و تأثیر سبک بر تعادل عاطفی و منطقی خود رو راست باشید.

به بیان ساده ، اگر سبکی شما را از بازی به بیرون پرتاب میکند و تعادل شما را به هم میزند، پس احتمالاً سبک مناسبی برای شما نیست (و اگر دائما ضرر می کنید ، باز هم این سبک مناسب شما نیست.)

 

توجه: از سبک های موجود در این صفحه میتوان به عنوان سبک های سرمایه گذاری در رمزارز نام برد.

 

انواع معامله در بازار رمزارز

ترید یا معامله ارز دیجیتال به خرید و فروش بیتکوین و دیگر رمزارزها به منظور کسب سود گفته میشود. همانطور که در مقاله های گذشته هم به این امر اشاره کردیم منظور از معامله داد و ستد کالا ، ارز، ملک یا هر دارایی دیگری است.در بازار رمزارز هم کاربران در قبال پرداخت پول، بیتکوین یا هر ارز دیجیتال دیگری را میخرند.

تریدرهایی که به دنبال کسب سود از طریق سرمایه گذاری هستند بسیار طرفدار پول مجازی یا کریپتو میباشند.معامله رمزارز یکی از مهمترین روشهای کسب سود از این حوزه است.

اول از همه باید بدانید که کسب سود از بازار کریپتو بدون تجربه فعالیت در این بازار غیر ممکن است.اگر قصد سرمایه گذاری روی ارزهای دیجیتال را دارید ابتدای امر باید دانش اولیه ای کسب کنید. یک تریدر موفق به هیچ عنوان بی پروا و بدون فکر عمل نمیکند،او قبل از هر ترید به مطالعه کامل وضعیت بازار ، نمودارهای کوین مربوط میپردازد.

 

جهت مشاهده ادامه مقاله به آدرس وب سایت فکت کوینز مراجعه نمایید.



:: برچسب‌ها: ارز دیجیتال , انواع معاملات , ترید , تریدر کریپتو , رمزارز , معامله گر , ,
:: بازدید از این مطلب : 10
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : factcoins

 

در مقالات قبلی به تعریف فورک و انواع آن ،همچنین علت رخداد فورک پرداخته شد.در این مقاله به بررسی هارد فورک و انواع آن می پردازیم.

 

مقدمه ای بر هارد فورک

هارد فورک یک اتفاق منحصر به فرد در حوزه ارزهای دیجیتال است که یک دیدگاه دو قطبی را در جامعه ارزهای رمزپایه ایجاد کرده است. برخی استدلال می کنند که هارد فورک ها نمایانگر یک نیروی منفی هستند که باعث ایجاد تفرقه و هرج و مرج می شود .در حالی که برخی معتقدند که اینها نوعی نوآوری در ارزهای رمزنگاری شده را نشان می دهند. در حالی که شایستگی هایی در هر دو طرف وجود دارد . مهم است که ابتدا مفهوم هارد فورک و چگونگی تأثیر آنها بر دنیای ارزهای رمزنگاری شده را درک کنیم.

 

هارد فورک چیست؟

هارد فورک به این معنی است که وقتی تغییری در زنجیره بلوک رخ دهد ، غیرقابل برگشت خواهد بود. معمولاً به این دلیل است که تغییرات با نسخه های قدیمی بلاکچین سازگار نیستند. در نتیجه ، هنگامی که به روزرسانی یا تغییر در بلاکچین اعمال می شود ، نسخه جدید از بلاکچین اصلی فورک می شود و در واقع دو بلاکچین فعال وجود دارد . نسخه اصلی و نسخه جدید که دارای قوانین جدید است هر کاربری که مایل به اتصال به شبکه تازه انشعاب شده باشد باید به نسخه جدید ارتقا یابد.

 

 

هارد فورک Hard fork

 

هارد فورک هنگامی اتفاق می افتد که کد منبع اصلی بلاکچین برای افزایش ویژگی خاصی تغییر کند. فناوری بلاک چین ابتدا به عنوان فناوری زیربنای بیت کوین ، اولین ارز رمزپایه غیرمتمرکز ، تصور می شد. به طور کلی ، بلاکچین یک دفتر توزیع شده از معاملات است که داده ها در «بلاک» هایی ذخیره می شود که قابل تغییر نیستند. هر بلاک با هزاران تراکنش مختلف پر شده است که می تواند از کسی که یک فنجان قهوه با استفاده از بیت کوین (BTC) خریداری می کند تا یک هکر که به طور غیرقانونی چیزی را از وب تاریک خریداری می کند ، در بر گیرد.

 

جهت مشاهده ادامه مقاله به آدرس وب سایت فکت کوینز مراجعه نمایید.



:: برچسب‌ها: Spin-Off Coins , اسپین آف , هارد فورک بحث انگیز , هاردفورک برنامه ریزی شده , ,
:: بازدید از این مطلب : 8
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : factcoins

 

 

مقدمه ای بر فورک (fork)

ماهیت غیرمتمرکز بلاکچین های عمومی (مانند بیت کوین و اتریوم) بدین صورت است که شرکت کنندگان در شبکه باید بتوانند در مورد وضعیت  بلاکچین (دفترکل و بلاک های عمومی مشترک و پروتکل بلاکچین) به توافق برسند. اتفاق نظر در میان گره های شبکه منجر به ایجاد یک بلاکچین منفرد می شود که حاوی داده های تأیید شده (تراکنشها) است .

 

انشعاب یا فورک

 

 

با این حال ، بسیاری از اوقات ، گره های موجود در شبکه نمی توانند در مورد وضعیت آینده بلاکچین اتفاق نظر داشته باشند. این رویداد به فورک یا انشعاب منجر می شود  ، یعنی زنجیره ایده آل به دو یا چند زنجیره تقسیم می شود که همه معتبر هستند.

 

فورک چگونه اتفاق می افتد؟

اول ، بیایید بلاکچین را به روشی ابتدایی مرور کنیم.

در این فناوری ، شبکه ای از رایانه ها ، که معمولاً “گره” نامیده می شوند ، یک رکورد مشترک ، قابل تأیید و تغییرناپذیر از داده ها را نگهداری می کنند. دو یا چند رکورد ، که معمولاً “بلاک” نامیده می شوند با هم مرتبط می شوند. هر گره دارای اطلاعات کامل بلاکچین است و از این رو می توان هر گره را به عنوان یک دفتر حساب کرد. به همین دلیل است که بلاکچین اغلب با عنوان “فناوری توزیع شده لجر” (DLT) نیز شناخته می شود. هر گره در یک بلاکچین از اختیارات یکسانی برخوردار است.

اگر توافق در مورد اعتبار تراکنش ها حاصل شود ، هر گره می تواند یک بلاک جدید اضافه کند. برای دستیابی به این اجماع ، یک گره مجبور است برای حل یک معما رمزنگاری و ارائه شواهدی از آن ، عملیات قابل توجهی را با سرعت بالا انجام دهد. این فرایند “اثبات کار” (POW) نامیده می شود. به طور خلاصه ، برای افزودن یک بلاک جدید ، یک گره باید به اجماع برسد .

 

جهت مشاهده ادامه مقاله به آدرس وب سایت فکت کوینز مراجعه نمایید.



:: برچسب‌ها: Temporary Fork , سافت فورک , فناوری توزیع شده لجر , فورک (fork) , فورک سخت , فورک نرم , هارد فورک , ,
:: بازدید از این مطلب : 6
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : factcoins

 

در مقاله اکوسیستم بلاکچین به بررسی چرخه حیات بیت کوین پرداخته شد.و بررسی کردیم در این چرخه چه کسانی حضور دارند و چه نقشی را ایفا می کنند.در این مقاله بررسی می کنیم کنترل شبکه بلاک چین به دست چه کسانی انجام می شود؟

 

 

مشارکت کنندگان در پایداری بلاکچین

شبکه بلاکچین شامل همه افرادی است که به هر شکلی با بلاکچین تعامل دارند. هر کسی که به شبکه بلاکچین متصل شود به عنوان یک “گره” برای شبکه عمل می کند.

در بلاکچین ، شما می توانید به طور گسترده ای بین سه زیر مجموعه از شرکت کنندگان شامل توسعه دهندگان ، استخراج کنندگان و کاربران گره کامل تمایز قائل شوید. اینها طرفهایی هستند که در واقع به شبکه کمک می کنند. از گره های سبک یا Lightweight node (به عنوان مثال ، کیف پول های تلفن ، لپ تاپ و غیره) به طور گسترده ای استفاده می شود ، اما در کنترل شبکه در واقع “شرکت کننده” نیستند و نقشی ندارند.

 

 

توسعه دهندگان (Developers)

توسعه دهندگان مسئول ایجاد و به روزرسانی کد هستند. هرکسی می تواند در این روند سهیم باشد. این کد به صورت عمومی در دسترس است ، بنابراین آنها می توانند تغییراتی را برای بررسی سایر توسعه دهندگان ارائه دهند.

 

 

 

 

توسعه دهندگان بلاکچین

 

در گیت هاب لیستی از توسعه دهندگان وجود دارد که مشارکت ها و تغییرات آنها در شبکه اصلی بیت کوین از 30 آگوست 2009 پذیرفته شده است.

 

ماینرها (Miners)

ماینرها کسانی هستند که شبکه را ایمن می کنند. آنها کد رمز ارز را اجرا می کنند و منابع خود را به افزودن بلوک های جدید به بلاکچین اختصاص می دهند. به عنوان مثال در شبکه بیت کوین این کار را از طریق اثبات کار انجام می دهند. آنها به خاطر تلاشهایشان پاداش می گیرند.

ماینرها به دلیل مشارکت در شبکه ، از طریق بررسی تراکنشها ، کوین پاداش می گیرند. استخراج می تواند یک تجارت سودآور باشد ، اما عمدتا زیرساخت های مهم بلاکچین را فراهم می کند. ماینرها داده های جدیدی را برای افزودن به بلاکچین ایجاد می کنند ، بنابراین امکان انجام تراکنشها و خریدها در شبکه فراهم می شود.

 

 

ماینر ها در بلاکچین

 

بلوک های جدید مورد نیاز است زیرا هر بلوک فقط می تواند حاوی مقدار مشخصی از داده های تراکنش باشد. با افزایش تراکنشها ، داده های مربوط به آنها نیز افزایش می یابد و این امر نیاز به بلوک های بیشتری در بلاکچین را ایجاد می کند. استخراج یک صنعت کاملاً رقابتی است و بدون آن هیچ زنجیره بلوکی وجود ندارد که بتوان در مورد آن صحبت کرد.

 

کاربران گره کامل

گره های کامل ستون فقرات شبکه ارزهای رمزپایه هستند. آنها بلوک ها و معاملات را تأیید ، ارسال و دریافت می کنند و نسخه ای از بلاکچین را حفظ می کنند.

در بین این سه دسته اغلب هم پوشانی وجود دارد. به عنوان مثال شما می توانید هم یک توسعه دهنده وهم یک کاربر گره کامل یا یک کاربر استخراج و گره کامل باشید. می توانید هر سه باشید یا هیچ کدام.

 

 

 

 

نودهای کامل یا فول نودها در بلاک چین

 

 

در واقع ، بسیاری از کاربران عادی رمز ارز ، هیچ یک از این نقش ها را بر عهده ندارند. در عوض ، آنها ترجیح می دهند از گره های سبک یا خدمات متمرکز استفاده کنند.

 

چه کسانی شبکه بلاک چین را کنترل می کنند؟

با نگاهی به توضیحات بالا ، می توانید موارد محکمی را برای توسعه دهندگان و استخراج کنندگان در تصمیم گیری برای شبکه ایجاد کنید. توسعه دهندگان کد را ایجاد می کنند . بدون آنها ، شما هیچ نرم افزاری برای اجرا و هیچ کس برای رفع اشکالات یا افزودن ویژگی های جدید نخواهید داشت. ماینرها شبکه را ایمن می کنند . بدون رقابت سالم در استخراج ، زنجیره می تواند ربوده شود ، یا ممکن است متوقف شود.اما قدرت واقعی در گره های کامل متمرکز شده است.

 

 

 

بیشتر بخوانید :   بازار ساز و گیرنده بازار ( Maker / Taker )

 

 

این شرکت کننده ها دارای اختیارات کامل نیستند . آنها ارائه دهنده خدمات هستند. اگر مردم تصمیم بگیرند از شبکه استفاده نکنند ، سکه ارزش خود را از دست می دهد. از دست دادن ارزش به طور مستقیم بر ماینرها تأثیر می گذارد (ارزش پاداش آنها کاهش می یابد). در مورد توسعه دهندگان ، آنها فقط می توانند توسط کاربران نادیده گرفته شوند.

 

 

شبکه بلاکچین تحت کنترل هیچ گروه یا نهادی نیست. و این شبکه حاصل مشارکت شرکت کنندگان آن است.

 

منبع: www.factcoins.com



:: برچسب‌ها: Lightweight node,اکوسیستم بلاکچین,توسعه دهنده بلاکچین,فول نود,ماینر,گره کامل ,
:: بازدید از این مطلب : 19
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : factcoins

در قسمت اول وایت پیپر مونرو تمام محدودیت های شبکه ی بیت کوین را توضیح دادیم، هم اکنون در این قسمت به معرفی ویژگی ها و کلید های Cryptonote میپردازیم.

 

اسکریپت های اصلی 

سیستم توضیحی (سیستمی که روند کار در آن الگو وار توضیح داده شده)در شبکه بیت کوین یک ویژگی بزرگ و پیچیده است. این ویژگی به طور معمول به شخص اجازه می دهد تا تراکنش های پیچیده ای را ایجاد کند. اما برخی از ویژگی های آن به دلیل مسائل امنیتی غیرفعال شده اند. و برخی دیگر هرگز استفاده هم نشدند. در شبکه بیت کوین اسکریپت مرسوم ترین تراکنش ها به صورت زیر است(هم برای فرستنده و هم گیرنده):

<sig> <pubKey> OP DUP OP HASH160 <pubKeyHash> OP EQUALVERIFY OP CHECKSIG.

این اسکریپت 164 بایت است. در حالی که تنها هدف آن بررسی این است که آیا گیرنده کلید مخفی برای تأیید امضایش را دارد یا نه؟

 

 معاملات غیر قابل ردیابی

در این بخش ما طرحی از معاملات کاملاً ناشناس ارائه می دهیم که هر دو قابلیت مرتبط نبودن و غیرقابل ردیابی بودن را برآورده میکند .ویژگی مهم راه حل ما استقلال آن است: فروشنده به همکاری با کاربران دیگر ویا شخص ثالث معتبر برای صورت دادن معاملات خود نیاز ندارد. از این رو هر کاربر به طور مستقل ترافیکی تحت پوشش تولید می کند.

 

مروری بر تحقیقات پیشین

طرح ما متکی بر رمزنگاری های اولیه ایست که امضای گروه نامیده میشود. و اولین بار توسط D. Chaum و E. van Heyst ارائه شد.

این طرح به کاربر اجازه می دهد پیام خود را از طرف گروه امضا کند. کاربر پس از امضای پیام ، نه تنها کلید عمومی خود ، بلکه کلید کل کاربران گروه خود را (برای اهداف تأیید) ارائه می دهد. یک تأیید کننده مطمئن میشود که امضا کننده واقعی عضوی از گروه است ، اما نمی تواند به تنهایی امضا کننده را شناسایی کند.

پروتکل اصلی به شخص ثالث معتبری (که مدیر گروه نامیده میشود) نیاز دارد. این شخص تنها کسی است که میتواند امضا کننده اصلی را ردیابی کند. نسخه بعدی که امضای حلقه ای نام دارد و توسط Rivest et al معرفی شده ، طرح مستقلی است که به مدیریت گروهی و ناشناس ماندن…. نیاز ندارد. بعداً تغییراتی در این طرح اعمال شد:

به لطف امضای حلقه ای پیوند پذیر، میتوان فهمید که آیا دو امضا توسط یک عضو از گروه ساخته شده است یا نه.

 

امضا حلقه ای قابل ردیابی

با فراهم کردن امکان ردیابی امضا کننده دو پیام با توجه به همان فرا داده (metainformation) ، ویژگی ناشناس بودن را محدود میکند. یک ساختار رمزنگاری شده مشابه که به عنوان امضای گروهی موقت نیز شناخته می شود به تشکیل گروه های دلخواه تأکید میکند. در حالی که طرح های امضای حلقه ای / گروهی به تعداد مشخصی از اعضا پایبند هستند.

در بیشتر موارد راه حل ما بر اساس فعالیت امضای حلقه ای قابل ردیابی که توسط E. Fujisaki و K. Suzuki معرفی شده پایه ریزی شده است. به منظور تشخیص الگوریتم اصلی و اصلاح از یکدیگر، ما امضای دوم را امضای حلقه ای یکبار مصرف نامیده ایم، که فعالیتش بر توانایی کاربر برای تولید تنها یک امضای معتبر بر اساس کلید خصوصی خود تأکید دارد.

ما ویژگی ردیابی را ضعیف کردیم. و قابلیت پیوند پذیری را فقط برای حفظ یکبار مصرف بودن حفظ کردیم . در نتیجه کلید عمومی ممکن است در بسیاری از مجموعه های تأیید کننده خارجی ظاهر شود و کلید خصوصی هم می تواند برای تولید یک امضای بی نام و نشان منحصر به فرد استفاده شود. حال در صورت اقدام به دوبار خرج کردن (double-spend) پول ،این دو امضا به هم مرتبط میشوند. اما اینکه امضا کننده شناسایی شود برای ما مفید نخواهد بود.

 

جهت مشاهده ادامه مقاله به آدرس وب سایت فکت کوینز مراجعه نمایید.



:: برچسب‌ها: Cryptonote , مونرو , وایت پیپر مونرو , پارامتر منحنی بیضوی , پرداخت های پیوند ناپذیر , ,
:: بازدید از این مطلب : 8
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 21 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : factcoins

 

 در مقاله قبلی درباره اینترنت ، اتریوم و هدفهای این شبکه آشنا شدیم. گفتیم که  امروزه همه اطلاعات مالی ،پسوردها و اطلاعات شخصیمان بر روی کامپیوتر های افراد دیگر ذخیره میشوند. این اطلاعات در فضاهای ابری و سرورهای شرکت هایی مثل آمازون، فیس بوک یا گوگل موجود هستند. افرادی مثل برایان بهلندرف ،مؤسس وب سرور Apache ،معتقدند که اینترنت از ابتدا هم قرار بود غیر متمرکز باشد.

اما به تازگی یک جنبش پراکنده با استفاده از ابزار ها ی جدیدی مثل فناوری بلاک چین در جهت دستیابی به این هدف مهم به پا خواسته اند. اتریوم یکی از جدیدترین فناوریهایی است که به این جنبش پیوسته است. در حالی که بیت کوین قصد دارد سیستم Paypal و بانکداری آنلاین را مختل کند ، اتریوم در صدد است تا با استفاده از بلاکچین جایگزین اینترنت نسل سوم شود. به طور خلاصه اتریوم قصد دارد به یک رایانه جهانی تبدیل شود. حال در این مقاله قصد داریم شما را با نحوه کار با این رایانه جهانی، بلاکچین آن و البته کیف پولهایش آشنا کنیم.

 

کیف پولهای اتریوم ( Wallet)

اول از همه شما به جایی احتیاج دارید تا اتر خود را ذخیره کنید، یا حداقل جایی که از کلید ها ی خصوصیتان نگه داری کنید.

هشدار اول، اگر کلید های خصوصی خود را گم کنید خیلی بدتر از فراموش کردن پسورد است. گم کردن کلیدها به قیمت  از دست دادن کل اتر هایتان تمام میشود. همانطور که برای تأیید تراکنش ها دیگر نیازی به واسطه نیست، هیچ جایی هم نیست که به شما در بازیابی کلیدهایتان کمک کند.

با این حساب، گزینه های زیادی برای ذخیره رمز ارز پیش روی شماست: کیف پول رومیزی ، وب، سخت افزاری و کاغذی.

بسته به ترجیح خودتان که امنیت برایتان مهمتر است یا راحتی، یک کیف پول انتخاب میکنید. معمولاً این دو مفهوم با یکدیگر در تضاد هستند: هرچه راحت تر، نا امنتر (و بالعکس)

 

کیف پول رومیزی

این نوع کیف پول ها بر روی کامپیوتر شخصی یا لپ تاپ نصب میشوند. گزینه اول دانلود اتریوم کلاینت است( کپی کل بلاکچین اتریوم). چندین برنامه اتریوم کلاینت با زبان برنامه نویسی مختلف و  عملکرد های متفاوت موجود است. این روند ممکن است دو روز طول بکشد و با رشد و توسعه شبکه  اتریوم بیشتر هم میشود. لازم است این کیف پول با آخرین تراکنش های ثبت شده روی بلاک چین هماهنگ باشد.

 

کیف پول های موبایلی

از آنجایی که کلاینت های موبایلی یا “لایت”  برای اتصال به شبکه نیاز به دانلود دیتای زیادی ندارند تا تراکنش انجام دهند، پس بسیار مناسب گوشی های هوشمند می باشند.

لایت کلاینت ها هم خوبند اما به اندازه ی کلاینت های اتریوم امن نیستند. چرا که کلاینت های اتریوم خودشان تراکنش ها را تأیید میکنند و نیازی به نود ها و ماینر ها ندارند.

نگه داری کلید های خصوصی بر روی دستگاهی که به اینترنت وصل نمیشود و آفلاین است (ذخیره سازی سرد) بهترین روش برای حفظ مقادیر زیادی از اتر می باشد. اگرچه این روش به راحتی ذخیره اتر بر روی گوشی هوشمند و کامپیوتر متصل به اینترنت نیست.

 

والت های سخت افزاری

این نوع کیف پول ها که اغلب به کوچکی یک یا دو انگشت هستند، بدون اتصال به اینترنت هم میتوانند تراکنش ها را تأیید کنند. و حتما لازم نیست که آنلاین باشند. البته لازم به ذکر است که این سیستم های شبیه به سپرده گذاری،گزینه خوبی برای تریدر ها و کسانی که میخواهند مدام از موجودیشان استفاده کنند نیست.

 

 

والت ها ی کاغذی

نوع دیگری از ذخیره سازی سرد این است که کاربر ،کلید خصوصی خود را روی یک برگ کاغذ پرینت کند. یا به صورت دست نویس بنویسد و سپس در یک محل امنی مثل صندوق امانات بانک ذخیره نماید. ابزار های آنلاین، جفت کلید های شما را بر روی کامپیوتر خودتان میسازند نه در سرور های وب سایت، از این رو در صورت هک شدن سایت کلیدهای شما در امان خواهند بود.

به شرطی که بسته های رمزنگاری لازم را برای زبان ترجیحی خود نصب کرده باشید، ساخت کلید با استفاده از خط فرمان نیز امکان پذیر است. با وجود تمام این موارد، اگر کلید خصوصی خود را گم کنید،همه چیز برای همیشه از بین خواهد رفت.

بنابراین بهترین راه حل این است که وقت بگذارید و چندین کپی از کلید خصوصی خود تهیه و آنها را در چند جای امن جاسازی کنید. که اگر یکی از آنها گم شد یا از بین رفت انتخاب دیگری داشته باشید.

 

 

خرید اتر

خرید اتر به محل زندگی و البته به ارز در دسترس شما بستگی دارد. برای داشتان اتر لازم است یا به صورت آنلاین و یا خودتان کسی را پیدا کنید که قصد فروش اتر خود را داشته باشد. اگر در شهری زندگی میکنید که اهالی آنجا با اتر آشنایی دارند پس شانس این را دارید که خریدار و فروشنده را از نزدیک ملاقات و در نهایت با آنها معامله کنید. مخصوصاً اگر در نیویورک یا تورنتو زندگی میکنید شرایط کاملاً برای شما فراهم است.

این گزینه زیاد برای مناطق کم جمعیت مناسب نیست. اما صرافی های این مناطق شرایطی را برای کاربران فراهم کرده اند که پس از ثبت نام در آنجا بتوانند با دلار یا بیت کوین اتر بخرند. البته خرید اتر با یک ارز دیگر مرحله اضافه تری به همراه خواهد داشت.

بیت کوین محبوب ترین و البته معروف ترین رمز ارز در سراسر دنیاست. و البته مردم جهان علاقه بیشتری به معامله آن دارند. پس اگر می خواهید با روبل اتر بخرید بهترین راه این است که ابتدا از صرافی بیت کوین بخرید و بعد در ازای بیت کوین اتر دریافت کنید.زمانی که مقداری اتر داشته باشید، در ازای پرداخت کارمزدی بسیار اندک  میتوانید برای شخص دیگری اتر ارسال کنید.

 

با داشتن اتر چه کارهایی میتوان انجام داد؟

احتمالاً متوجه شده اید که تا به این جای کار همه چیز شبیه به بیت کوین است. اما کاربرد و فعالیت هایی که میتوان با اتریوم انجام داد بسیار متفاوت است. کاربرهای اتریوم قادر به ایجاد قراردادهای هوشمند هستند. ( کدی که به صورت خودکار شرایط توافق نامه را اجرا می کند و دیگر لازم نیست که به شخص ثالثی وابسته باشید). از بسته های قراردادهای هوشمند می توان برای ایجاد برنامه های غیرمتمرکز ( dapps ) استفاده کرد.

 

 

جهت مشاهده ادامه مقاله به آدرس وب سایت فکت کوینز مراجعه نمایید.



:: برچسب‌ها: اتر,اتريوم,بلاكچين اتريوم,خريد اتر,رايانه جهاني,ماشين مجازي,كيف پول,كيف پول روميزي,كيف پول هاي موبايلي ,
:: بازدید از این مطلب : 23
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 21 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : factcoins

 

در این مقاله ، بر روی نانس (nonce) که در بلاک چین برای افزایش اعتبار سنجی و همچنین اطمینان از امنیت استفاده می شود ، تمرکز خواهیم کرد.

 

مقدمه ای بر نانس

nonce ترکیبی از دو کلمه است ، “n” مخفف  number به معنی عدد و “once” به معنای یک بار. بنابراین ، nonce به معنای عددی است که فقط یکبار استفاده می شود. از نظر فنی nonce یک عدد تصادفی دلخواه 32 بیتی است که می تواند یکبار استفاده شود.

نانس (nonce) اغلب در پروتکل های تأیید اعتبار و توابع هش رمزنگاری استفاده می شود. در زمینه فناوری بلاکچین ، یک nonce به یک عدد شبه تصادفی اشاره دارد که در طی فرآیند استخراج به عنوان شمارنده استفاده می شود.

nonce قسمت اصلی اثبات الگوریتم استخراج اثبات کار (PoW) برای بلاکچین ها و ارزهای رمزپایه مانند بیت کوین است.

در ادامه به بررسی کاربرد نانس در فرآیند استخراج بیت کوین می پردازیم.

 

نانس در فرآیند اثبات کار و استخراج

در روند استخراج ، هدف ، حل یک معمای ریاضی برای کشف بلاک بعدی و دریافت پاداش بیت کوین است.

 

 

هر بلاک شامل دو قسمت است :

  • قسمت هدر(block header)
  • قسمت بدنه (block body)

 

جهت مشاهده ادامه مقاله به آدرس وب سایت فکت کوینز مراجعه نمایید.



:: برچسب‌ها: Difficulty , Golden Nonce , nonce , سختي شبكه , نانس , نانس طلايي , ,
:: بازدید از این مطلب : 9
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 19 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : factcoins

 

بسیاری از افراد قبل از ورود به حوزه رمزارز این سؤال را از خودشان میپرسند که آیا اصلاً بیت کوین یا ارزهای دیجیتال قانونی هستند؟؟ ما در این مقاله قصد داریم ضمن پاسخگویی به این سؤال، شما را از رویکرد کشورهای مختلف درباب ارزهای دیجیتال با خبر سازیم.

 

 

تقریبا هیچ کشوری بیت کوین را غیر قانونی اعلام نکرده

با ورود انواع توکن ها به بازار و افزایش حجم سرمایه گذاری  در رمز ارزها ، قانون گذاران تصمیم گرفتند به خرید و فروش این دارایی ها نظارت بیشتری داشته باشند. تقریبا هیچ کشوری بیت کوین را غیر قانونی اعلام نکرده. اما این مسئله به این معنی نیست که بیت کوین  پول رایجی در کشور به حساب می آید. تا به امروز فقط ژاپن به چنین نتیجه ای رسیده است. با این حال ، این مسئله که بیتکوین پولی غیر قانونی است ، به معنای عدم استفاده از آن برای پرداخت هم نمی باشد. این امر بدان معناست که استفاده از این پول کاملاً اختیاری است. و به عهده خود خریدار و فروشنده است.

سایر حوزه های قضایی هنوز تصمیم خاصی در این زمینه نگرفته اند.نظر های متفاوتی در این خصوص وجود دارد. برخی ملل کوچکتر مانند زیمبابوه ، از اینکه به طور رسمی این رمز ارزها را قانونی اعلام کنند، مطمئن نیستند .نهاد های بزرگتری مثل کمیسیون اروپا ، معتقدند تأیید این مساله نیاز به گفتگو و مشورت بیشتری دارد.

در حالی که بانک مرکزی اروپا (ECB) معتقد است : ارزهای رمزنگاری شده هنوز به اندازه ای رشد نکرده اند که مقرراتی برایشان وضع شود. در ایالات متحده آمریکا هم این مشکل به خاطر نبود یک طرح نظارتی منسجم ،پیچیده تر شده است.

 

 

چه کسی قانونگذار است ، دولت فدرال یا ایالت ها ؟

 

موضوع مورد بحث بیشتر کشورها این است که آیا بانک های مرکزی مسئول نظارت به رمز ارزها هستند یا تنظیم کننده های مالی ؟در برخی کشورها این دو نهاد یکی هستند ولی در برخی دیگر نه. مثلاً در کشور های پیشرفته هر کدام از این نهادها مسئولیتها و مجوز های خاص خودشان را دارند.

 

مسئله مهم دیگر این است که آیا قوانین حوزه رمزارز باید بر مبنای ملی تنظیم شوند یا بین المللی؟

قوانین این حوزه باید دقیقتر و البته تفکیک شده مورد بررسی قرار بگیرند. برای مثال اصلاً رمز ارز یک کالا به حساب  می آید یا ارز؟ پولی قانونی است یا….؟  آیا مشاغلی که در این زمینه فعالیت می‌کنند، نیاز به مجوز دارند؟  در برخی کشورها همه این مسائل با هم قاطی شده اند .اما هستند کشورهایی که هر کدام از این موارد را جداگانه بررسی می‌کنند.

در ادامه ی مقاله خلاصه ای از دیدگاه و نظر بعضی از کشورها درباب حوزه رمزارز فراهم شده. این لیست آخرین بار در ژوئیه سال 2020 به روز رسانی شده است.

 

  • بیت کوین در ایران

در آوریل سال 2018 ، بانک مرکزی ایران و یکی از اصلی ترین تنظیم کنندگان بازار آن اعلام کردند که مشاغل مالی نباید با بیت کوین یا هر رمز ارز دیگری سر و کار داشته باشند. علاوه بر این ،  طبق اخبار CoinDesk ، دولت ایران وب سایت های صرافی های رمز ارز کشور را فیلتر کرده است. در ماه مه سال 2020 ، پارلمان ایران پیشنهاد داد که قوانین قاچاق ارز باید شامل حال رمزارزها هم بشود.

 

  • استرالیا

دولت استرالیا از فناوری رمز ارز و بلاک چین حمایت کرده است. مقامات این کشور در سال 2017 ، اعلام کرند که این ارزها قانونی و مشمول به پرداخت مالیات می باشند.

در سال 2018 ، مرکز گزارشات و تحلیل تراکنش های استرالیا برای مبارزه با پولشویی و تروریسم مالی قوانین جدیدی وضع کرد. طبق آن  قوانین صرا فی های فعال کشور باید در AUSTRAC ثبت نام  کنند .در غیر این صورت جریمه خواهند شد. همچنین صرا فی ها موظفند کاربران خود را تأیید و سوابقشان را ذخیره نمایند.

 

  • آرژانتین

براساس قانون اساسی آرژانتین ، از آنجایی که بیت کوین توسط بانک مرکزی صادر نمی شود. پس قانونی نیست. علیرغم اکوسیستم قوی بیت کوین ، آرژانتین هنوز قانونی برای رمزارزها وضع نکرده .حتی بانک مرکزی درباره خطرات ناشی از آن هم هشدار داده است .

  • بنگلادش

در سال 2015 ، بنگلادش صریحاً اعلام کرد که استفاده از رمز ارزها جرم  است و معامله گران غیرقانونی بیت کوین از سمت مسئولان کشور تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.

  • بولیوی

در سال 2014 ، بانک مرکزی بولیوی استفاده از رمزارز یا هر توکنی که دولت صادر نکرده باشد را ممنوع اعلام کرد.

    • کانادا

       

      آیا بیت کوین قانونی است؟

      رمزارز در کانادا

       

کانادا از اولین کشورهایی بود که قوانینی برای بیت کوین و این حوزه  وضع کرد. در سال 2014 ، کانادا لایحه C-31 را به تصویب رساند. این کشور “مشاغل ارز دیجیتال” را به عنوان “مشاغل خدماتی ” معرفی و آنها را ملزم به اجرای قوانین مبارزه با پولشویی و احراز هویت کاربر کرد .البته این قانون در انتظار صدور آیین نامه فرعی است. دولت کانادا مخصوصاً ذکر کرده که بیت کوین پول رایج کشور نیست .و سازمان امور مالیاتی کشور بسته به نوع فعالیت ،  برای معاملات بیت کوین مالیات در نظر گرفته است.

 

  • بیت کوین در چین

اگرچه چین بیت کوین را ممنوع نکرده ( رئیس جمهور این کشور شی جینپینگ تحولات بلاک چین را تحسین کرده) ،  ولی تنظیم کننده های مالی این کشور صرافی های  بیت کوین را  سرکوب کرده ا ند. در سال  2017 همه صرا فی های بیت کوین این کشور از جمله OKCoin ، Huobi ، BTC و ViaBTC  معاملات همه دارایی های دیجیتال به ازای یوان را به حالت تعلیق درآورند. همچنین به نظر می رسد که  دولت این کشور از برتری های ویژه ای مثل کسر مالیات و برق ارزان برای ماینرها ی بیت کوین صرف نظر کرده‌ است.

 

  • اکوادور

در سال 2014 ، در حالی که شورای ملی اکوادور بیت کوین و ارزهای دیجیتال غیر متمرکز را ممنوع اعلام کرد .بانک مرکزی قید کرد که تجارت آنلاین این ارزها ممنوع نیست. ولی هنوز ، بیت کوین پولی قانونی و روشی مجازی برای پرداخت کالاها و خدمات به حساب نمی آید.

 

  • دیدگاه مفتی اعظم مصر درباره بیت کوین

در ژانویه سال 2018 ، مفتی اعظم مصر اعلام کرد که به موجب قوانین شرعی اسلامی  و به دلیل ریسک این عمل ، تجارت رمزارز ممنوع است. با این حال ، این ممنوعیت در ماه مه 2019 برداشته شد. و با صدور مجوز برای برخی شرکتهای واجد شرایط ، محدودیت ها کاهش یافت.

 

  • اروپا

اتحادیه اروپا رویکردی محتاطانه نسبت به حوزه رمزرزها دارد. طوری که به نظر می رسد ضمن تقویت نوآوری و در نظر گرفتن نیازهای اکوسیستم، تمرکز این دولت بیشتر بر روی آموزش و یادگیری است تا تنظیم قوانین نظارتی .

در آوریل سال 2018 ، اعضای پارلمان با اکثریت آرا از توافق نامه دسامبر 2017 با شورای اروپا مبنی جلوگیری از استفاده رمز ارزها در پولشویی و تروریسم مالی حمایت کردند . در اوایل سال 2020 ، پنجمین دستورالعمل مبارزه با پولشویی اتحادیه اروپا (5AMLD) به تصویب مجلس رسید. که به موجب آن ارائه دهندگان خدمات رمز نگاری شده تحت کنترل و نظارت شدیدتری قرار خواهند گرفت.

 

  • هند

بانک مرکزی هند رسماً درباره بیت کوین هشدار داده است. در پایان سال 2017 وزیر دارایی این کشور در مصاحبه ای اعالم کرد که بیت کوین پولی قانونی نیست. و دولت هنوز هیچ آیین نامه ای  برای رمز ارزها تنظیم نکرده. اما در حال بررسی طرح ها و پیشنهادها میباشد.

با این حال ، بانک مرکزی مؤسسات مالی هند را از کار با صرافی های رمز ارز و سایر خدمات مرتبط منع کرده است. (ممنوعیتی که اخیراً توسط دیوان عالی کشور تأیید شده است). در ژوئن سال 2020 شایعاتی مبنی بر ممنوعیت جدید کریپتو منتشر شد. که کارشناسان این صنعت معتقدند تصمیم شتابزده  و نا بهنگامی بوده است.

 

  • بیت کوین پولی قانونی در ژاپن

ژاپن اولین کشوری بود که صریحاً بیت کوین را به عنوان “پولی قانونی” معرفی کرد . در اوایل سال 2017 قانونی وضع شد. که طبق آن صرافی های بیت کوین ملزم به رعایت قوانین مقابله با پولشویی و احراز هویت شدند. (هرچند که درخواست مجوزها موقتاً معلق شده. چرا که تنظیم کنندگان و مجریان قانون از اوایل سال 2018 درگیر هک صرافی coincheck  هستند).

آژانس خدمات مالی ژاپن (FSA) در حال وضع قوانینی برای بهبود شرایط است. این سازمان یک گروه تحقیقاتی در زمینه صنعت تبادل رمزارز تشکیل داده تا مشکلات و مسائل نهادی بیت کوین و سایر دارایی ها را مورد بررسی قرار دهند. در اکتبر سال 2019 ، FSA دستورالعمل های دیگری برای سرمایه گذاری در حوزه کریپتو صادر کرد.

 

  • قزاقستان

طبق گزارش های سال 2018 ، بانک ملی قزاقستان اخیراً تصمیماتی حول ممنوعیت تجارت و استخراج رمز ارزها اتخاذ کرده است. هرچند هنوز هیچ آیین نامه محکمی به تصویب مقامات نرسیده است.

 

  • قرقیزستان

بانک مرکزی قرقیزستان در سال 2014 اعلام کرد که استفاده رمز ارزها در معاملات، خلاف قانون است. در آگوست سال 2019 ، وزارت اقتصاد این کشور قانون اعمال مالیات به ماینر ها را وضع کرد.

 

  • مالزی

کمیسیون اوراق بهادار مالزی به همراه بانک مرکزی این کشور در حال تنظیم  چهارچوبی برای رمز ارزها است.  اوایل سال 2019 ، آغاز تصویب مصوبات ICO (عرضه اولیه) از طرف این کمیسیون بود.

در ژوئن سال 2018 ، جزیره اروپا مجموعه ای از قوانین سازگار با بلاک چین را تصویب کرد. از بین آنها می توان به قوانین ثبت نام صرافی های رمزارز اشاره کرد. در اوایل سال 2020 ، سازمان خدمات مالی مالت ،سندی مربوط به دستورالعمل توکن های امنیتی منتشر کرد .

 

  • بیت کوین در مکزیک

در سال 2014 ، بانک مرکزی مکزیک بیانیه ای صادر کرد که  طبق آن بانک ها را از معامله با رمز ارزها منع کرد. سال بعد ، وزارت دارایی تصریح کرد که ، گرچه بیت کوین “پول قانونی” نیست ، اما می تواند به عنوان روشی برای پرداخت استفاده شود. البته بیتکوین مشمول همان محدودیت های ضد پولشویی  پول نقد و فلزات گرانبها است.

در پایان سال 2017 ، قوه مقننه مکزیک لایحه ای را تصویب کرد که طبق آن صرافی های بیت کوین آن کشور تحت نظارت بانک مرکزی قرار میگیرند.

 

  • مراکش

تا پایان سال 2017 ، مسئول ارز خارجی مراکش اعلام کرد که استفاده از رمزارزها  در داخل کشور خلاف مقررات ارزی بوده و  مجازات خواهد داشت.

 

  • نامیبیا

نامیبیا یکی از معدود کشورهایی است که  خرید با بیت کوین را صریحاً “غیرقانونی” اعلام کرده است.

 

  • وایت پیپر بیت کوین در نیجریه

در حالی که بانک های نیجریه از معامله رمز ارزها منع شده اند ، بانک مرکزی در فعالیت بر روی وایت پیپر (white paper)این ارزهاست. از این طریق موضع رسمی خود را در مورد استفاده رمز ارزها به عنوان روش پرداخت مشخص می‌کند.

 

  • پاکستان

در آوریل 2018 ، بانک مرکزی پاکستان بیانیه ای صادر کرد که شرکت های مالی این کشور را از کار با شرکت های رمزارز منع کرده است. در ماه آوریل سال 2019 ، دولت فدرال مقررات و طرح های جدیدی را برای صدور مجوز شرکت های رمزارز معرفی کرد.

 

  • روسیه

اگر چه در حال حاضر در روسیه از رمز ارزها برای پرداخت ها و خدمات مختلف استفاده می‌شود ،اما مقامات روسی همچنان در حال وضع قوانین جدید برای جلوگیری از رشد و توسعه آنها در کشور هستند. در نوامبر سال 2019  ، بانک مرکزی اعلام کرد که از ممنوعیت پرداخت با رمز ارز حمایت می‌کند. اوایل سال 2020 از مقررات جدیدی رونمایی شد که به موجب آنها  احتمالاً صدور و فعالیت ارزهای دیجیتال در کشور ،مخصوصاً پخش اخبار این حوزه  ممنوع اعلام شد.

 

 

  • سنگاپور

سنگاپور در کل جهان بهترین پناهگاه برای رمزارزها است. به لطف رهبری اداره مالی سنگاپور (MAS)، این کشور از رویکرد خلاق رمز ارز و بلاک چین بسیار استقبال کرده است.در ژانویه سال 2020 ، MAS چارچوب نظارتی جدیدی تحت مقررات مبارزه با پولشویی و مقررات ضد تروریستی برای کلیه مشاغل و تبادلات رمزنگاری مستقر در سنگاپور تنظیم کرد. MAS بعداً قانون شش ماه مهلت معافیت از مجوز را برای تعدادی از صرافی ها مانند Binance ، Coinbase ، Gemini و Bitstamp اضافه کرد.

 

  • بیت کوین در آفریقای جنوبی

 

آیا بیت کوین قانونی است؟

بیت کوین در آفریقای جنوبی

 

در سال 2017 ، بانک مرکزی آفریقای جنوبی “رویکردجعبه شنی” را اجرا کرد .و طرح مقررات بیت کوین و رمز ارز را بر روی تعداد کمی از استارتاپ ها  آزمایش کرد. در آوریل سال 2020 ، به پیشنهاد Fintech با ثبت نام در مرکز اطلاعات مالی AML نظارت بر فعالیتهای رمزارز و تجارت این حوزه  افزایش یافت.

 

 

  • کره جنوبی

در اوایل سال 2018 ، کره جنوبی حساب های ارزی ناشناس را بست .  اگرچه فرماندار خدمات نظارت بر امور مالی این کشور گفته است ” دولت از تجارت های عادی رمز ارز حمایت خواهد کرد اما مسئولان برای جلوگیری از سرمایه گذاری های مخاطره آمیز رمز ارز، در تلاشند تا بیشتر به فعالیت صرافی ها نظارت داشته باشند. به گفته یک گزارش مطبوعاتی ، مقامات مالی این کشور برای نظارت مشترک بر سرمایه گذاری رمز ارز با آژانس های مشابه در ژاپن و چین در حال مذاکره هستند .

در آوریل سال2018 ، کمیسیون معاملاتی این کشور به 12 صرافی رمز ارز دستور داد تا قرارداد کاربران خود را اصلاح کنند. در سال 2020 ، قانون گذاران الزامات جدیدی برای صرا فی ها مطرح کردند،که عملاً کسانی که از عهده ی آنها بر نمی آیند را از دور خارج میکند.

 

 

  • تایلند

پس از ادعای غیرقانونی بودن بیت کوین ، بانک تایلند در سال 2014 طی  بیانیه ای از موضعش عقب نشینی کرد. و توضیح داد که این رمز ارز، پولی قانونی نیست( اما از لحاظ فنی قانونی است).این سازمان در مورد خطرات این حوزه به مردم   هشدار داد.

در مارس 2018 ، قوه مجریه موقتاً پیش نویس دو طرح از طرف دولت را تصویب کرد. به موجب آن افرادی که احراز هویت انجام داده اند مورد حمایت قرار گرفته و اما سود سرمایه آنها مشمول مالیات شد. این پیش نویس ها هنوز به تصویب نهایی کابینه نرسیده اند.

 

 

  • بیت کوین در ایالات متحده آمریکا

این کشور از سیستم نظارتی در هم و بی نظمش  به ستوه آمده است چون قانون گذارانش  هم مسئول ایالت آمریکا هستند و هم دولت فدرال. علاوه بر این آنها مسئولیت حوزه های قضایی  را هم به عهده دارند. برخی از ایالت ها در زمینه نظارت بر رمز ارز پیشرفته تر از سایرین هستند.به عنوان مثال ، نیویورک در سال 2015  از BitLicense بحث برانگیز پرده برداشت . و به مشاغل بیت کوین اجازه داد که فعالیت در ایالت را آغاز کنند. بسیاری از استارت آپها بجای اینکه خودشان را با  الزامات پرهزینه دولت وفق بدهند. کلاً همه با هم از دولت خارج شدند. در اواسط سال 2017 ، واشنگتن لایحه ای را تصویب کرد که در آن قوانین ارسال پول به مبادلات بیت کوین هم اعمال شد.

ایالت هامپشیر برای دریافت مجوز ارسال پول و اوراق 100000دلاری به فروشندگان بیت کوین نیاز دارد. در تگزاس ، کمیسیون اوراق بهادار سرمایه گذاری های بیت کوین را کنترل می‌کند . ( در مواردی هم حسابها را میبندد)

قوانین بیت کوین در کالیفرنیا بعد از رد لایحه 1326 در برزخ  به سر میبرد.  ( این لایحه به دلیل موضوعاتی مانند تعاریف کاملاً گسترده مورد انتقاد قرار گرفت. ولی ملایمتر از قوانین BitLicense نیویورک بود) .

 

 

 

آیا بیت کوین قانونی است؟

کریپتو در آمریکا

 

 

  • دولت فدرال

در فدرال ، نگاه کمیسیون بورس و اوراق بهادار بر استفاده دارایی های مبتنی بر بلاک چین به عنوان اوراق بهادار است.

کمیسیون معاملات آتی کالا (CFTC) با توجه به دادن لقب کالا به رمز ارزها  توانایی بهتری در نظارت بر بیت کوین دارد. در حالی که هنوز این کمسیون قوانین جامعی برای بیت کوین وضع نکرده ، تلاشهای اخیرش بیشتر به نظارت بر بازارهای جدید  متمرکز شده است.

کمیسیون قانون متحد ، یک انجمن غیر انتفاعی که هدف از آن وضوح و انسجام در قانونگذاری ایالتی است ، آیین نامه یکپارچه ای برای فعالیت مشاغل مجازی تهیه کرده است .چندین ایالت در فکر معرفی آن در جلسات آتی قانونی هستند. هدف این قانون این است که مشخص کند کدام یک از فعالیتهای  مجازی،  مشاغل انتقال پول هستند. و به چه نوع مجوزی نیاز دارند. منتقدان از شباهت این قانون به  BitLicense نیویورک واهمه دارند.

 

 

بیشتر بخوانید :   استیبل کوین ها

 

 

  • انگلستان و بیت کوین

اینکه دولت انگلستان از کاربران این حوزه هیچگونه حمایتی به عمل نمی آورد، ناشی از هشدارهای اخیر FCA در مورد خطرات بالقوه رمز ارز ها است .از نظر FCA انگلستان بیت کوین نوعی” کالاست”. این سازمان به تازگی اعلام کرده که قصد دارد بر مشتقات بیت کوین  هم نظارت داشته باشد.

در ژوئیه سال 2019 ، این سازمان حجت را تمام کرد. و ضمن ارائه رهنمودهایی در مورد دارایی های دیجیتال، توضیح داد که کدام توکن ها از نظر این سازمان صلاحیت قضایی دارند.

 

 

  • اوکراین

دولت اوکراین ضمن منصوب کردن گروهی متشکل از تنظیم کنندگان از شعب مختلف برای تنظیم  پیش نویس قوانین نظارتی رمزارز به تعیین این امر که کدام سازمان مسئولیت نظارت به این حوزه را بر عهده دارد، پرداخته است .به علاوه ، طبق لایحه ای که قبلاً به مجلس داده شده ، صرا فی های رمز ارز تحت اختیار بانک مرکزی قرار می گیرند. در فوریه سال 2020، وزارت اطلاعات دیجیتالی اعلام کرد که این قانون برای ماینرها  تنظیم نشده و به آنها ارتباطی ندارد.

 

  • بیت کوین در زیمبابوه

اواخر سال 2017 ، یکی از  مقامات  ارشد بانک مرکزی زیمبابوه اعلام کرد : بیت کوین “قانونی نیست”. در حالی که هنوز شرایط و میزان استفاده از بیت کوین مشخص نیست ، بانک مرکزی ظاهراً در حال انجام تحقیقاتی است تا خطرات احتمالی استفاده از این کوین را تعیین کند. سایت CoinDesk  اخیراً مجموعه ای از پادکست هایی در مورد آینده بیت کوین در آفریقا ، از جمله در زیمبابوه تهیه کرده است.



:: برچسب‌ها: آيا بيتكوين قانوني است؟,ارز ديجيتال در كشورها,بيتكوين,فكت كوينز,قانون ,
:: بازدید از این مطلب : 22
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 18 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : factcoins

 

آیا مقایسه بیتکوین و طلا قیاس صحیحی است؟

با شروع همه گیری کرونا، معمولاً بیتکوین و طلا با هم مقایسه میشوند. اما باید بدانیم که این قیاس درستی نیست. چرا که این دو بسیار متفاوت هستند.حتی پیش از این همه گیری و رکود اقتصادی هم بسیاری از تحلیلگران بیتکوین و طلا را در کنار هم قرار میدادند. دلیل این امر هم شهرت و معروفیت مشترک آنها به عنوان دارایی های امن و رفتار ظاهراً ضد چرخه ای و با ثبات آنها در بازار سرمایه است.

مردم عادت کرده اند که بیت کوین را طلای دیجیتال بنامند. البته باید اعتراف کنم که بسیاری از افراد فعال در این حوزه هم در گذشته چنین عبارتی را به کرّات استفاده میکردند.اگر بخواهیم امپراطور رمزارز دنیای رمزنگاری را به تازه واردان معرفی کنیم، میتوانیم بگوییم که منابع بیتکوین هم مثل طلا محدود است .و پروسه تولید (استخراج ) هردوی آنها تا حدودی شبیه به یکدیگر است.

البته ضروریست در همین ابتدای مقاله ذکر کنیم که طبق نتیجه گیری ما ،یک مشکل بسیار اساسی در این مقایسه وجود دارد. بعد از خواندن کل این مقاله متوجه خواهید شد که با وجود شباهتهایی که گفتیم، آنها کاملاً با یکدیگر فرق دارند.

بیتکوین نباید با طلا مقایسه شود.در ادامه این پست به شرح دلایلی که این دو را از یکدیگر متمایز میکند، خواهیم پرداخت. همچنین نکاتی درباره اینکه چرا بیت کوین از طلا متفاوت است؟ و پیامدهای این امر خصوصاً در شرایط بحرانی را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت.

اعتماد

بسیاری از افراد بیشتر تمایل دارند طلا های خود را در بانک ها نگه داری کنند تا نزد خودشان. به علاوه افرادی هم هستند که به صورت غیر مستقیم در طلا سرمایه گذاری کرده اند. حال بسته به شرایط و بحرانی که ممکن است پیش بیاید، دسترسی به سرمایه ( طلا) برای این افراد مشکل میشود. شرایطی را در نظر بگیرید که دولت تصمیم میگیرد همه طلاهای موجود در بانکها را ضبط کند، چه کاری از دست این افراد بر می آید؟

در مقابل مدیریت بیتکوین در دست خود کاربران است و هیچ واسطه ای در این میان وجود ندارد. حتی اگر کاربران کوین های خود را در صرافی ها نگه داری کنند، باز هم ارز دیجیتال است و انتقال آن نسبت به یک جسم فیزیکی مثل طلا بسیار آسانتر است. سرمایه گذاری در طلا مستلزم اعتماد بی چون و چرا به سیستم مالی دولت میباشد. اما سرمایه گذاری در بیتکوین به چنین اعتمادی احتیاج ندارد.

حتی اگر طلاهای خود را نزد خودتان نگه دارید هم آخر به نوعی به سیستم مالی و واسطه ها اعتماد کرده اید. در حالی که در سیستم بیتکوین باید به پروتکل این شبکه و حافظه خودتان اعتماد کنید.

 

 

 مقایسه بیتکوین و طلا

بیتکوین و طلا

 

واسطه مبادله

بیتکوین و طلا هر دو در ابتدای فعالیتشان به یک منظور استفاده میشدند. زیرا هر دو در وهله اول به عنوان وسیله ای برای مبادله به کار میرفتند. با این تفاوت که طلا برای ساخت سکه استفاده میشد، اما بیتکوین وسیله ای برای پرداخت در دارک وب بود.

در حال حاضر هم از طلا برای مقاصد خاص و ثابتی هم چون دارایی ذخیره استفاده میشود. اما کاربرد بیتکوین به اندازه طلا محدود و ثابت نیست. بسیار بعید است که مردم هزینه های روزمره خود را با طلا پرداخت کنند اما مسئله درباره بیتکوین فرق میکند. و ممکن است مردم برخی از خریدهای خود را با بیتکوین انجام دهند.

بیتکوین جای خود را در بیشتر فروشگاه ها و ارائه دهندگان خدمات مثل پیتزا دومینو، خطوط هوایی نروژ یا شرکت مایکروسافت باز کرده است. این شرکتها در قبال خدمات خود از مشتریانشان بیتکوین قبول میکنند. پس همانطور که مشاهده میکنید بعید است بازرگانان و فروشنده ها از مشتری های خود طلا بپذیرند اما دریافت بیتکوین اصلاً دور از انتظار نیست.

البته تنها دلیل این امر هم دیجیتالی بودن بیتکوین است. چرا که دریافت آن را برای کمپانی ها آسانتر و ارزانتر کرده است.

حداکثر عرضه

این دو دارایی اغلب با یکدیگر مقایسه میشوند، چرا که در برخی خصوصیات مشترک هستند. ظاهر امر گویای این مطلب است که منبع هر دو دارایی محدود است. حداکثر تعداد بیتکوین در بلاکچین این رمزارز، 21 میلیون میباشد. البته مقدار بیتکوین موجود تا حدودی کمتر اعلام شده. زیرا طبق اطلاعات به دست آمده 2 تا 3 میلیون بیتکوین تا کنون گم شده است. که این اتفاق میتواند از دلایل متفاوتی نشات گرفته باشد. از گم شدن کلیدهای خصوصی گرفته تا ارسال بیتکوین به آدرس های اشتباهی. ( در هنگام تایپ آدرس گیرنده بسیار مواظب باشید تا حروف را به درستی تایپ کنید. )

طبق اطلاعات موجود در سایت Thomson Reuters (GFMS) کل طلای موجود در سراسر دنیا 171،300 تن است. همانطور که برادران وینکل واس هم در آخرین مقاله خود ذکر کرده اند، حتی اگر خود ساتوشی ناکاماتو هم بخواهد، دیگر نمیتواند در کد بیتکوین دست ببرد و تعداد کل آن را عوض کند . پس تا ابد تعداد واحدهای بیتکوین 21 میلیون باقی خواهد ماند.

اما این مسئله در باب طلا صدق نمیکند. چرا که بر اساس گفته دانشمندان، ما در جهانی زندگی میکنیم که تعداد سیاره های آن نامحدود است و میتوان گفت در این کیهان بیش از 600،000 سیاره کوچکی وجود دارد که احتمال کشف طلا در آنها بسیار زیاد است.

به عنوان مثال:

 

ایلان ماسک قصد دارد از مریخ و سیاره های کوچک طلا استخراج کند و به زمین بفرستد.

 

ممکن است این مسئله در حال حاضر خیال و توهمی بیش به نظر نرسد، اما میتواند در آینده به واقعیت تبدیل شود. خوب ،پس همانطور که متوجه شدید منبع بیتکوین محدود است. اما در مقابل احتمال استخراج طلا از منابعی که فکرش را هم نمیکنیم شدنیست.

 

 


بیشتر بخوانید :   انواع استخراج ارز دیجیتال


 

 

تاریخچه

در هنگام مقایسه دو دارایی توجه به این امر که” چه مدت از زمان پیدایش آنها میگذرد” هم از ضروریات به حساب می آید. تا به این جای مقاله دیدیم که تفاوت بیتکوین و طلا آنقدرها هم کم نیست.وایت پیپر بیتکوین یعنی اولین مدرکی که نام بیتکوین و بلاکچین آن در آنجا برده شده ، در سال 2008 منتشر شد.اولین بلاک بلاکچین بیتکوین هم در سال 2009 ساخته شد. بنابراین بیتکوین تنها 12 سال دارد. حال بیتکوین را از این نظر با طلا مقایسه کنید. اولین کاربرد طلا به عنوان پول حدود 700 سال قبل از میلاد اعلام شده. درست زمانی که بازرگانان لیدیه به ساخت اولین سکه های تاریخ مشغول شدند. پس بیش از 2700 سال است که بشریت از طلا استفاده میکند.

 

 

 مقایسه بیتکوین و طلا

بیتکوین و طلا

 

2700 سال است که در تجارت از طلا استفاده میشود اما بیتکوین چه؟

 

ارزش بازار بیتکوین و طلا هم بسیار متفاوت است. ارزش بازار بیتکوین 21 میلیارد دلار  و طلا از ارزشی بازاری بالغ بر 9 تریلیون دلار برخوردار است. جالب اینجاست که طلا 270 برابر بیشتر از بیت کوین استفاده می شود. در حالی که ارزش بازار آن “فقط” 42 برابر بیشتر است.

این تفاوت فاحش در کاربرد آنها مقایسه را بی معنا میکند. چرا که ایجاد اکوسیستم ، ارائه دهندگان خدمات و با خبر شدن از وجود یک دارایی زمانبر است.درست است که سرمایه گذاری در بیتکوین بسیار آسانتر از طلاست، اما هنوز هم طلا در دسترس تر از بیتکوین به حساب می آید . چون تقریباً همه ارائه دهندگان خدمات مالی طلا دارند اما بیتکوین چه؟ آیا همه آنها بیتکوین عرضه میکنند؟

انتقال پذیری

عامل مهم دیگری که باعث تمایز بیتکوین از طلا میشود، قابلیت انتقال آن است. از آنجایی که هر دوی این دارایی ها ارزشمند هستند انتقال آسان آنها در مواقع بحران و آشفتگی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

شمش های طلایی که اغلب در فیلم های سینمایی میبینید، در بانک های مرکزی نگه داری میشوند، و حدود 12.4 کیلوگرم وزن دارند. بر عکس بیتکوینی که به اشتباه از آن به عنوان طلای دیجیتال یاد میشود اصلاً وزنی ندارد و کاملاً دیجیتالیست.

حالا در نظر بگیرید در مواقع حساس اگر مجبور به حمل طلاهای خود باشید چقدر سخت خواهد شد!!!و اما بیتکوین ! هر اندازه هم که بیتکوین یا ارز دیجیتال داشته باشید، میتوانید در یک کیف پول سخت افزاری یا گوشی همراهتان که به راحتی در جیب شما جا میگیرند، ذخیره کنید و با خود حمل کنید.

جمع بندی مطالب

مقایسه بیتکوین و طلا اصلاً قیاس صحیحی نیست. چرا که از جنبه های مختلف اعم از سابقه، کاربرد و حداکثر عرضه متفاوت هستند. بیت کوین نه تنها طلای دیجیتالی نیست بلکه جزء داراییهایی به حساب می آید که در برهه های زمانی مختلف و طی بحران ها خصوصیات منحصر به فرد و پیامدهای مربوط به خودش را دارد.



:: برچسب‌ها: بیتکوین,دارایی ذخیره,ذخیره بیتکوین,طلا,طلای دیجیتال, ,
:: بازدید از این مطلب : 3
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : factcoins

تعریف سختی شبکه (difficulty)

سختی شبکه یا سختی استخراج یک واحد اندازه گیری است که در فرآیند استخراج بیت کوین مورد استفاده قرار می گیرد . سختی نشان می دهد که حل یک معمای رمزنگاری پیچیده چقدر دشوار است.

 

سختی شبکه یا سختی استخراج

 

سختی بیت کوین چگونه محاسبه می شود؟

سختی بیت کوین بعد از ساخته شدن هر 2016 بلاک بر اساس زمانی که برای کشف بلاک های قبلی لازم بود تنظیم می شود. چون هر 10 دقیقه یک بلاک استخراج می شود ، تغییر سختی دقیقاً دو هفته یکبار انجام می شود. اگر استخراج 2016  بلاک قبلی بیش از دو هفته طول کشید ، سختی Bitcoin افزایش می یابد. برای حفظ زمان لازم برای پردازش یک بلوک در حدود 10 دقیقه ، سختی باید به صورت دوره ای تنظیم شود.

 

هدف از سختی

در واقع سختی بیت کوین ، اضافه کردن بلاک در بلاکچین بیت کوین را ثابت نگه می دارد. پارامتر سختی میانگین 10 دقیقه را حفظ می کند. ساتوشی ناکاموتو احتمالاً این هدف بلوک 10 دقیقه ای را عمداً طراحی کرده است. این یک تعادل بین زمان تأیید بلاک اول و مقدار کار تلف شده به دلیل تقسیمات زنجیره ای بود.

تخمین زده می شود که برای انتشار اطلاعات مربوط به آخرین بلاک از یک گره به همه گره های سراسر جهان ، حدود 10 دقیقه زمان لازم است تا کل زنجیره بلاک همگام سازی شود. اگر بلاک ها سریعتر استخراج شوند ، منجر به هدر رفتن تلاش استخراج برای ماینرها می شود زیرا فقط یک رکورد زنجیره بلاک نگهداری می شود. فورک های باقیمانده کنار گذاشته می شوند. در اینجا سختی در حفظ این فاصله 10 دقیقه ای و صرفه جویی در اتلاف محاسبات ، هدف نهایی خود را ایفا می کند.

 

جهت مشاهده ادامه مقاله به آدرس وب سایت فکت کوینز مراجعه نمایید.



:: برچسب‌ها: هش ريت,سختي استخراج,ساتوشي ناكاموتو,استخراج,DifficultyxASICs ,
:: بازدید از این مطلب : 4
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : factcoins

 

آيا هنگام بحث در مورد فناوري بلاكچين درباره درخت مركل چيزي شنيده ايد؟ شبكه هاي زنجيره اي ، پايگاه داده و شبكه ها در سراسر جهان از درختان Merkle براي هماهنگي سريع و كارآمد سوابق در چندين رايانه استفاده مي كنند.در اين مقاله ، به بررسي درخت Merkle خواهيم پرداخت و نقش آن را در موفقيت فناوري بلاكچين شرح مي دهيم.

در اين مقاله به مباحث زير مي پردازيم:

 

  • مقدمه اي بر درخت Merkle 
  • تاريخچه
  • درخت Merkle  چگونه كار مي كند؟
  • مزاياي درخت Merkle 
  • نتيجه مطالب

 

مقدمه اي بر درخت مركل

درخت مركل بخشي اساسي از فناوري بلاكچين است. درخت مركل يك ساختار داده رياضي است كه از هش بلاك هاي مختلف داده تشكيل شده است. و به عنوان خلاصه اي از كليه تراكنش هاي يك بلاك عمل مي كند. همچنين امكان تأييد كارآمد و ايمن محتوا را در مجموعه وسيعي از داده ها فراهم مي كند. بيت كوين و اتريوم از ساختار درخت مرك  استفاده مي كنند. درخت مركل به درخت هش نيز معروف است.

 

تاريخچه

درخت مركل براي اولين بار در سال 1979 توسط رالف مركل(Ralph Merkle) ارائه شد. در سيستم هاي متمركز ، داده ها از يك نسخه ، قابل دسترسي هستند. اين بدان معناست كه آنها براي ذخيره يا دسترسي به داده ها كار زيادي انجام نمي دهند. اما ، وقتي صحبت از شبكه بلاكچين غير متمركز مي شود ، با كپي شدن هر داده در ميان گره ها ، دستيابي موثر به داده ها يك چالش است. همچنين تهيه كپي از داده ها و به اشتراك گذاري آن در ميان گره ها دشوار است. علاوه بر اين ، داده هاي مشترك براي هر يك از گره هاي دريافت كننده بايد تأييد شوند.

 

 

 

 

درختان Merkle براي رمزگذاري داده هاي بلاكچين

 

 

 

درخت مركل بلاك چين هاي غيرمتمركز را قادر مي سازد داده ها را به اشتراك بگذارند ، آنها را تأييد كرده و قابل اعتماد كنند. داده ها را به گونه اي سازماندهي مي كند كه براي به اشتراك گذاري و تأييد داده ها ، قدرت پردازش زيادي لازم ندارند. همچنين به لطف استفاده از توابع هش و رمزنگاري امنيت تراكنش ها را تسهيل مي كند.

Satoshi Nakamoto اولين شخصي بود كه درختان مركل را از طريق بيت كوين در فناوري بلاكچين پياده سازي كرد. ساتوشي شاخه جديدي از علوم كامپيوتر را در جايي گشود كه نيازي به مرجع متمركز نيست.

 

درخت مركل چگونه كار مي كند؟

درخت مركل يك ساختار داده غيرخطي ، باينري و هش مانند است.

درخت مركل سه قسمت اصلي دارد:

  • ريشه مركل (Merkle Root)
  • گره هاي برگ (Leaf Nodes) : گره هايي هستند كه حاوي هش داده هاي تراكنش ها هستند.
  • گره هاي غيربرگي (Non-Leaf Nodes) : مقدار هش ، دو هش قبلي را ذخيره مي كنند.

 

جهت مشاهده ادامه مقاله به آدرس وب سايت فكت كوينز مراجعه نماييد.



:: برچسب‌ها: Merkle Patricia , Root Hash , درخت دودويي , درخت مركل (Merkle) , درخت مركل چيست؟ , درخت هش باينري , رمزنگاري , پاتريشيا , ,
:: بازدید از این مطلب : 4
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : factcoins

 

هر كسي كه به بيت كوين علاقه مند باشد ، در برخي مواقع عبارت “تابع هش رمزنگاري” را شنيده است. اما اين دقيقاً به چه معناست و چه ارتباطي با ارزهاي رمزپايه دارد؟ در اين مقاله به بررسي تابع هش كه ستون فقرات بلاكچين است، مي پردازيم.

 

مقدمه

تاريخچه

تعريف هش

هش در بلاك چين

توابع هش در فرآيند استخراج

ويژگي هاي تابع هش

انواع توابع هش

نتيجه گيري

مقدمه اي بر تابع هش

بلاكچين دفتركل توزيع شده اي است كه دائماً در حال رشد است . تمام تراكنش هاي انجام شده به صورت ايمن و تغييرناپذير با ترتيب زماني ، در دفتركل به صورت دائمي ثبت مي شود. براي ايمن سازي داده ها ، بلاكچين از تابع هش استفاده مي كند. هش تابعي است كه نيازهاي رمزگذاري شده مورد نياز براي حل محاسبه بلاك چين را برآورده مي كند.

 

 

هش: ورودي دلخواه، خروجي ثابت

 

تاريخچه Hash

اصطلاح ” Hash” از كلمه فرانسوي “hacher” گرفته شده است كه به معني “خرد كردن به قطعات كوچك” است ، كه نشان مي دهد چگونه يك تابع هش براي “خرد كردن” داده ها طراحي شده است. از گذشته تا كنون فشرده سازي داده ها و ذخيره سازي آنها همواره يك چالش محسوب مي شود. توابع هش از نياز به فشرده سازي داده ها به منظور كاهش ميزان حافظه مورد نياز براي ذخيره فايلهاي بزرگ نشات گرفته است. در گذشته محبوب ترين كاربرد يك تابع هش مربوط به ساختار داده ديگري به نام جدول هش بود كه به طور گسترده اي براي جستجوي سريع داده ها استفاده مي شود. آنها همچنين به كوچك كردن برچسب فايلهاي بزرگ مانند mp3 ، PDF يا تصاوير كمك مي كنند تا كار با اين نوع فايلهاي بسيار بزرگ قابل كنترل باشد.

در حالي كه دليل اصلي ايجاد تابع هش ، نياز به فشرده سازي محتوا بود . يك مزيت ديگر آن باعث محبوبيت هش شد: توليد شناسه هاي منحصر به فرد.

 

تعريف هش

به زبان ساده ، هش به معناي گرفتن يك رشته ورودي با هر طول دلخواه و دادن يك خروجي با يك طول ثابت است. خروجي با طول ثابت را هش مي نامند.

 

 

 

تابع هش براي امنيت بيشتر

 

 

در حالت ايده آل ، هنگام هش كردن چندين پيام ، هيچ دو پيام متفاوت نبايد هش يكسان را برگردانند. به دو پيام هش مختلف كه منجر به هش خروجي يكسان مي شوند برخورد (collision )مي گويند.

 

تابع هش در بلاكچين

هش ستون فقرات يك ارز رمزنگاري شده بلاكچين است. بلاكچين يك دفتر كل جهاني است كه با پيوند دادن بلاك هاي داده تشكيل مي شود. بلاكچين فقط شامل تراكنشهاي معتبر است و از تراكنش هاي جعلي و خرج دوباره جلوگيري مي كند. مقدار رمزگذاري شده حاصل يك سري اعداد و حروف است كه شباهت به داده هاي اصلي ندارند و هش ناميده مي شود. استخراج ارز رمزنگاري شده شامل كار با اين هش است. هش با استفاده از يك الگوريتم ايجاد مي شود و براي مديريت بلاكچين در ارز رمزپايه ضروري است.

هش در بلاكچين كاربردهاي زيادي دارد.از جمله :

  • آدرسهاي موجود در بلاكچين از هش كردن به دست مي آيند. آدرسهاي بيت كوين از SHA2-256 و RIPEMD 160 استفاده مي كنند.
  • هش به تعريف امضاهاي رمزنگاري كمك مي كند تا به تاييد تراكنش ها معتبر كمك كنند.
  • هش يك تراكنش ، پيگيري تراكنش ها در بلاكچين را آسان مي كند. به جاي جستجوي تراكنش ها ، فقط مقدار هش را در يك مرورگر بلاكچين كپي كنيد.
  • توابع هش كردن در استخراج بسيار مهم است .

 

توابع هش در فرآيند استخراج

هش يك تابع رياضي است ، كه نتيجه آن خروجي با طول ثابت است. استفاده از يك خروجي با طول ثابت باعث افزايش امنيت مي شود زيرا هركسي كه بخواهد رمز را رمزگشايي كند با نگاهي به طول خروجي نمي تواند تشخيص دهد كه ورودي كوتاه يا بلند است.

هش با داده هاي موجود در هدر بلاك آغاز مي شود و اساساً حل يك مسئله پيچيده رياضي است. هر هدر بلوك شامل يك شماره نسخه ، يك برچسب زمان ، هش استفاده شده در بلوك قبلي ، هش ريشه Merkle ، nonce و هش هدف است.

 

 


بيشتر بخوانيد :   تئوري CAP و بلاكچين


 

 

 

 

كاربرد هش در فرايند استخراج

 

 

ماينر بر روي nonce ، كه رشته اي از اعداد است، تمركز دارد. اين شماره به محتواي هش شده بلوك قبلي اضافه مي شود و دوباره هش مي شود. اگر اين هش جديد كمتر يا برابر با هش هدف باشد ، پس از آن به عنوان راه حل پذيرفته مي شود ، به ماينر پاداش داده مي شود و بلاك به بلاكچين اضافه مي شود.فرآيند اعتبار سنجي تراكنش هاي بلاكچين متكي به داده هايي است كه با استفاده از الگوريتم هاي هش رمزگذاري مي شوند.

 

ويژگي هاي تابع هش

 

قطعي بودن (Deterministic)

تابعي كه براي توليد هش استفاده مي شود قطعي است .يك تابع هش بايد يك خروجي ثابت داشته باشد. معني اين امر اين است كه مهم نيست چند بار ورودي معيني را با استفاده از يك تابع هش پردازش مي كنيد. نتيجه هميشه يكسان است. چرا قطعي بودن مهم است؟ تصور كنيد براي هر معامله اي كه ثبت مي كنيد نتايج متفاوتي دريافت مي كنيد. اين به اين معني است كه پيگيري كليه داده هاي ورودي با استفاده از هش براي شما غيرممكن است.

 

محاسبات سريع (Quick Computation):

در فناوري بلاكچين ، تابع هش خوب ، تابعي است كه محاسبات سريع را براي هر ورودي داده انجام مي دهد. يافتن داده هاي ورودي براي يك هش ممكن است دشوار باشد ، اما محاسبه هش بايد در حالت ايده آل بسيار سريع باشد. به عنوان مثال ، شما مي توانيد نتيجه هش كلمه “سلام” ساده را در كسري از ثانيه داشته باشيد

 

يك طرفه باشد

يكي از ويژگيهاي مهم توابع هش رمزنگاري ايمن ، يك طرفه بودن آنهاست. تعيين داده هاي ورودي اصلي با استفاده از هش خروجي عملاً غيرممكن است.

 

مقاوم در برابر برخورد يا تصادم(Collision resistant)

در مواردي كه يك تابع هش خروجي هاي مشابهي براي ورودي هاي مختلف مي دهد ، برخورد مي تواند رخ دهد. به طور معمول ، اين اتفاق نبايد بيفتد.

 

انواع تابع هش رمزنگاري

انواع مختلفي از الگوريتم هش مانند Message Digest (MD ، MD2 ، MD4 ، MD5 و MD6) ، RIPEMD (RIPEND ، RIPEMD-128 و RIPEMD-160) ، Whirlpool (Whirlpool-0 ، Whirlpool-T و Whirlpool) وجود دارد يا تابع هش امن (SHA-0 ، SHA-1 ، SHA-2 و SHA-3).

در سال 1990 ، رونالد ريوست ، استاد رمزنگاري و استاد MIT ، عملكرد هش MD4 و بعدا توابع MD5 و MD6 را اختراع كرد. در سال 1995 ، NSA (آژانس امنيت ملي) SHA-1 (Secure Hash Algorithm 1) را بر اساس  Rivest و سپس SHA-2 را در سال 2001 طراحي كرد. SHA-2 استانداردي است كه از SHA-256 الهام گرفته است ( به عنوان مبناي الگوريتم اجماع بيت كوين)

SHA-256: مخفف عبارت Secure Hashing Algorithm است. SHA-256 مشهورترين توابع هش رمزنگاري است .زيرا به طور گسترده اي در فناوري بلاكچين استفاده مي شود. الگوريتم SHA-256 Hashing توسط آژانس امنيت ملي (NSA) در سال 2001 ساخته شد. (SHA 256 بخشي از خانواده توابع هش است كه SHA-2 ناميده مي شود)

 

 

 

Secure Hashing Algorithm

 

 

 

SHA 256: هش 256 بيتي توليد مي كند.در حال حاضر بيت كوين از هش دوتايي SHA-256 استفاده مي كند.

 

MD 5: مخفف عبارت Message Digest  و به معناي خلاصه پيام است. كه يك هش 128 بيتي توليد مي كند.اين تابع به صورت گسترده به عنوان تابع رمزنگاري مورد استفاده قرار مي گيرد.يكي از مشكلات آن مساله تصادم است.بعد از 2 به توان 21 هش ، تصادم رخ مي دهد.

Keccak-256: هش 256 بيتي توليد مي كند.در حال حاضر توسط Ethereum استفاده مي شود. Keccak يك خانواده از توابع هش است كه در نهايت به SHA-3 استاندارد مي شود. اتريوم به جاي SHA-3 آن را Keccak ناميد زيرا پارامترهاي Hk كمي متفاوت از SHA-3 فعلي است.

در دنياي ارزهاي رمزنگاري شده ، الگوريتم هاي هش SHA-256 و X11 بيشترين استفاده را دارند.

 

نتيجه گيري تابع Hash

هش كردن يكي از راه هاي ايجاد امنيت در هنگام انتقال پيام است كه پيام فقط براي گيرنده خاصي در نظر گرفته شده است. به طور خلاصه ، يك تابع هش يك فرايند رياضي است كه داده هاي ورودي را از هر اندازه مي گيرد ، عملياتي را روي آن انجام مي دهد و داده هاي خروجي با اندازه ثابت را برمي گرداند.



:: برچسب‌ها: Collision resistantxKeccak-256,SHA-256,hash functionx,اتريوم,بيت كوين,تابع هش,رمزنگاري ايمن,فكت كوينز, ,
:: بازدید از این مطلب : 9
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : factcoins

 

در قسمت آخر وایت پیپر اتریوم به بررسی نرخ انتشار ،الگوریتم استخراج ، مقیاس پذیری ،برنامه های غیر متمرکز و حملات محتمل به شبکه اتریوم میپردازیم.

 

نرخ انتشار و ارز بومی شبکه اتریوم (Currency And Issuance )

رمزارز بومی شبکه اتریوم اتر نام دارد. اتر نه تنها برای پرداخت کارمزد تراکنش ها استفاده میشود، بلکه با ارائه لایه نقدینگی اولیه امکان مبادله کارآمد انواع مختلف دارایی های دیجیتال را فراهم میکند. نرخ صدور یا نرخ انتشار مقدار اتر ایجاد شده توسط شبکه منهای مقدار اتر تخریب شده توسط شبکه است. برای سهولت کار بهتر است ابتدا نگاهی به ,mBTC uBTC و satoshi در بیت کوین بیندازید. عناوین واحدهای ارزی این شبکه از قبل نامگذاری شده :

1: wei

10^12: szabo

10^15: finney

10^18: ether

این واحدهای ارزی باید به عنوان نسخه توسعه یافته مفهوم “دلار” و “سنت” یا “بیتکوین” و “ساتوشی” در نظر گرفته شود. در آینده نزدیک ، انتظار میرود “اتر” برای معاملات عادی ، “فینی” برای تراکنش های خرد و “szabo” و “وی” برای مباحث فنی در مورد کارمزدها و پروتکل اجرایی استفاده شوند. نرخ صدور یا نرخ انتشار مقدار اتر ایجاد شده توسط شبکه منهای مقدار اتر تخریب شده توسط شبکه است.

 

مدل صدور ارز به شرح زیر است:

  • اتر در بازار ارز با قیمت 1337-2000 اتر به ازای هر BTC منتشر می شود. مکانیزمی که مورد استفاده چندین رمزارز دیگر قرار گرفته و بسیار کارآمد بوده است. اما این مکانیزم در این سیستم به منظور تأمین بودجه شبکه اتریوم و پرداخت هزینه های توسعه، ساخته شده است .BTC دریافت شده از بازار به طور کامل برای پرداخت حقوق و دستمزد به توسعه دهندگان ، محققان و پروژه هایی در اکوسیستم رمزارز استفاده می شود.
  • 0.099X از کل مبلغ فروش به شرکایی که قبل از تأمین بودجه BTC یا اطمینان از بودجه، شرکت کرده بودند ، اهدا میشود و X0.099  دیگر به پروژه های تحقیقاتی بلند مدت اختصاص خواهد یافت.
  • بعد از آن زمان 0.26X از کل مبلغ فروش به صورت سالانه و تا همیشه به استخراج کنندگان اختصاص می یابد.

 

اختلال در نرخ انتشار Issuance Breakdown

 

مدل رشد عرضه خطی، ریسک این مسأله که برخی معتقدند ثروت مردم بیش از اندازه در بیتکوین سرمایه گذاری شده را کاهش میدهد. این امر به بقیه نسل ها هم اجازه میدهد قسمتی از این رمزارزها را از آن خود کنند.اما این مدل همزمان طرفداران اتر را دلسرد میکند. چراکه “نرخ رشد عرضه” به صورت درصدی همچنان با گذشت زمان به صفر می رسد. از آنجایی که همیشه کوین ها به خاطر بی دقتی گم میشوند یا از بین میروند ما این نظریه را مطرح کردیم.

از بین رفتن کوین می تواند سالانه به عنوان درصدی از کل عرضه مدل شود. کل ارز در گردش در نهایت با مقداری برابر با صدور سالانه تقسیم بر نرخ ضرر تثبیت خواهد شد.( به عنوان مثال، در نرخ ضرر1% زمانی که عرضه به 0.26 Xبرسد ، 0.26X رمزارز استخراج خواهد شد و 0.26 از کوین ها سالانه از بین میروند تا تعادل بر قرار شود.)

 

 

بعد از 5 سال بعد از یکسال در زمان تأسیس گروه
2.498X 1.458X 1.198X واحدهای ارزی
40.0% 68.6% 83.5% خریداران
3.96% 6.79% 8.26% عرضه اولیه
3.96% 6.79% 8.26% ارائه طولانی مدت
52.0% 17.8% 0% ماینرها

 

 

با وجود نرخ انتشار خطی ارز شبکه اتریوم، با گذشت زمان نرخ رشد عرضه اتر هم درست مانند بیت کوین متمایل به صفر است.

 

استخرها و تجهیزات استخراج (Mining Centralization)

اساساً الگوریتم استخراج بیتکوین به گونه ای است که ماینرها میلیون ها بار به صورت مداوم و پشت سر هم SHA256 را بر روی هدر بلاک تصحیح شده ای حساب میکنند تا زمانی که عدد نانس مورد نظر به دست بیاید . هش این عدد باید کمتر از سختی شبکه موردنظر باشد (هم اکنون 2 190). این الگوریتم در برابر دو شکل تمرکز آسیب پذیر است. اول اینکه اکوسیستم استخراج تحت سلطه ASIC ها (مدارهای مجتمع مخصوص برنامه) و تراشه های رایانه ای طراحی شده و مخصوص اجرای عملیات استخراج است. این بدان معناست که استخراج بیت کوین دیگر یک کار کاملاً غیرمتمرکز و عادلانه نیست. و برای مشارکت مؤثر در آن نیاز به میلیون ها دلار سرمایه است.

دوم اینکه بیشتر ماینرهای بیتکوین اعتبار سنجی بلاک را خودشان انجام نمیدهند. در عوض به استخری متکی هستند که هدر بلاک را برای آنها فراهم میکند. این جریان اصلا مسأله خوبی نیست. چرا که در زمان نوشتن این مقاله دو استخر برتر جهان به صورت غیر مستقیم 50 درصد از قدرت پردازش شبکه بیتکوین را در دست دارند.البته اگر استخر حمله 51 % را انجام دهد و ماینرها به استخرهای دیگری بپیوندند، قدرت آنها تحلیل خواهد رفت.

 

الگوریتم استخراج شبکه اتریوم

شبکه اتریوم قصد دارد از الگوریتم استخراجی استفاده کند که برای هر 1000 عدد نانس ، تابع هش متمایز و البته تصادفی تولید کند، طیف گسترده ای از محاسبات را به کار بگیرد و از این طریق مزایای سخت افزار تخصصی را حذف کند. چنین استراتژی مطمئناً سود تمرکز را به صفر نمی رساند ، اما دیگر نیازی به آن نخواهد بود.

توجه داشته باشید که هر کاربر ، روی لپ تاپ یا دسک تاپ شخصی خودش می تواند به اندازه مشخصی فعالیت استخراج را تقریباً بصورت رایگان انجام دهد. و فقط هزینه برق را پرداخت کند.  اما با استفاده از CPU به منظور استخراج بیشتر ،مجبور است هم برای برق و هم برای سخت افزار هزینه کند.

 

 

الگوریتم استخراج شبکه اتریوم

 

کمپانی های استخراج ASIC باید از اولین هش برای هردوی این موارد هزینه کنند. از این رو ، اگر بتوان سود تمرکز را زیر نسبت (E + H) / E نگه داشت ، در صورت ساخت ASIC ها، هنوز هم در صنعت استخراج جایی برای ماینرهای عادی وجود دارد.

به علاوه طبق الگوریتمی که ما ساخته ایم ماینر ها باید به بلاکچین دسترسی داشته باشند. پس آنها مجبورند کل بلاکچین را ذخیره یا حداقل بتوانند همه تراکنش ها را چک کنند.

این امر نیاز به استخرهای استخراج را حذف میکند . اگرچه استخرهای استخراج هنوز هم می توانند نقش قانونی توزیع تصادفی پاداش را به عهده داشته باشند، اما استخر های همتا به همتایی که هیچ مرجع مرکزی آنها را کنترل نمیکند هم میتوانند این عملیات را به خوبی انجام دهند.این الگوریتم با افزایش تعداد نودها ی شبکه ، به غیرمتمرکز بودن سیستم هم کمک میکند .

 

مقیاس پذیری

یکی از نگرانی های رایج در مورد اتریوم مسئله مقیاس پذیری است. درست مثل بیت کوین ، شبکه اتریوم نیز از نقصی رنج می برد. که هر تراکنش باید توسط همه نودهای شبکه تأیید شود. در شبکه بیت کوین ، اندازه بلاکچین فعلی حدود 20 گیگابایت است. و تا حدود 1 مگابایت در ساعت رشد می کند. اگر شبکه بیت کوین هم مثل شبکه visa میتوانست در هر ثانیه 2000 تراکنش را پردازش کند ، در هر 3 ثانیه 1 مگا بایت رشد میکرد. (1 گیگا بایت در هر ساعت و 8 ترا بایت در هر سال).

 

 

 


بیشتر بخوانید :   استخراج ترکیبی (Combined Mining)


 

 

 

شبکه اتریوم به احتمال زیاد از یک الگوی رشد مشابه بیتکوین رنج می برد. حتی شرایط آن از بیتکوین هم بدتر است .چرا که برنامه های زیادی بر روی بلاکچین اتریوم توسعه یافته اند .ولی از آنجایی که نودهای شبکه اتریوم فقط کافی است وضعیت را ذخیره کنند نه کل بلاکچین را، پس شرایط خیلی هم بد نیست.ذخیره چنین بلاکچین بزرگی با این حجم، احتمال متمرکز شدن را افزایش میدهد. اگر اندازه بلاکچین به 100 ترابایت افزایش یابد ، سناریوی احتمالی این خواهد بود که تعداد بسیار کمی از مشاغل بزرگ همه نودها را اجرا کنند .پس با این اوصاف تمام کاربران عادی از نودهای SPV سبک استفاده خواهند کرد.

 

 

اتریوم

 

در چنین وضعیتی ،احتمال این وجود دارد که همه نودها با هم متحد شده و به شبکه خیانت کنند.(مثلاً پاداش بلاک را عوض کنند و به خودشان بیتکوین ببخشند). اما مسلماً در چنین شرایطی یک نود وفادار وجود خواهد داشت تا چند ساعت بعد از حمله نودها از طریق کانالی مثل Reddit خودش را نشان بدهد. اما اگر هم این اتفاق بیفتد دیگر دیر خواهد بود.

 

راه حل این مشکل چیست؟

این وظیفه کاربران عادی است که تلاش کنند تا لیست سیاهی از بلاک های مدنظر فراهم کنند. اما هماهنگی بین کاربران اصلاً کار ساده ای نیست. در مورد بیت کوین ، این مسئله در حال حاضر یک مشکل است ، اما پیتر تاد(Peter Todd ) برای حل این مشکل بلاکچین اصلاح شده ای را ارائه داده است.

اتریوم برای حل این مشکل دو استراتژی به کارگرفته است. اول اینکه، به دلیل الگوریتم استخراج مبتنی بر بلاکچین ، هر استخراج کننده مجبور می شود حداقل یک نود کامل باشد که این امر محدودیت کمتری در تعداد نودهای کامل ایجاد می کند.

دوم و مهمتر اینکه ، ما پس از پردازش هر تراکنش ، یک ریشه درخت وضعیت متوسط در بلاکچین اضافه خواهیم کرد. حتی اگر عملیات اعتبار سنجی و تأیید متمرکز باشد ، تا زمانی که یک نود وفادار در شبکه وجود داشته باشد ، می توان از طریق یک پروتکل تأیید ، مشکل تمرکز را دور زد.

 

حملات احتمالی به شبکه اتریوم

اگر ماینری یک بلاک نا معتبر را در شبکه منتشر کرده باشد، آن بلاک یا به شکل نامناسبی فرمت شده و یا ضعیت S[n] آن غلط میباشد. زمانی که S[0] صحیح شناخته میشود پس باید در جایی که S[i] صحیح است چند وضعیت S[i] نادرست وجود داشته باشد. نود تأیید کننده ، شاخص i را به همراه “اثبات عدم اعتبار” متشکل از زیر مجموعه نودهای درخت پاتریشیا که نیاز به پردازش APPLY(S[i-1],TX[i]) -> S[i] دارند را، ارائه میدهد.

گره ها میتوانند از آن نودها برای اجرای آن قسمت از محاسبات استفاده کنند و به این نتیجه برسند که S[i] ایجاد شده با S[i] ارائه شده فرق میکند.

حمله پیچیده دیگری که میتوان نام برد شرایطی است که در آن ماینرهای بدجنس بلاکهای ناقصی را منتشر میکنند. بنابراین هیچ اطلاعات کاملی مبنی بر صحت و اعتبار بلاک ها وجود ندارد. راه حل این مشکل پروتکل challenge-response است.

نودهای تأیید کننده این “چالش ها” را به صورت شاخص های تراکنش مورد نظر به شبکه صادر می کنند. اما تا زمانی که یک نود دیگر ، چه تأیید کننده و چه ماینر ، زیر مجموعه نود های پاتریشیا را به عنوان اثبات اعتبار ارائه دهد، نود سبک SPV بلاک را غیرقابل اعتماد در نظر میگیرد.

 

برنامه های غیرمتمرکز

مکانیزم قراردادی که در بالا توضیح داده شد به هر کاربر اجازه میدهد تا از طریق الگوریتم اجماع در سراسر شبکه یک برنامه دستوری(command line ) را برای اجرا در ماشین مجازی بسازد. با این حال ، برای اکثر مردم ، رابط خط فرمان که مکانیزم ارسال تراکنش است خیلی هم کاربرپسند نیست تا تمرکززدایی را به یک گزینه جذاب تبدیل کند.

برای این منظور، یک برنامه کاملاً غیرمتمرکز باید از بخشهای سطح پایین و مبتنی بر قوانین تجارت تشکیل شده باشد. چه این بخش ها کاملاً بر روی شبکه اتریوم، که ترکیب اتریوم و سیستم های دیگر است،اجرا شده باشند و چه بر روی سیستم های دیگری که رابط کاربر پسند دارند.

طراحی سمت کاربر اتریوم شبیه یک مرورگر وب است . اما از یک Javascript API به نام “eth ” پشتیبانی میکند. که صفحات وب تخصصی سمت کاربر میتوانند با استفاده از آن با بلاکچین در تعامل باشند. از نظر وب سنتی از آنجایی که بلاکچین و دیگر پروتکل های غیرمتمرکز جایگزینی برای اجرای درخواست های اولیه کاربر هستند، پس محتوای این صفحات ایستا است. در آخر، ممکن است پروتکل های غیرمتمرکز ، به نوعی با استفاده از شبکه اتریوم ، برای ذخیره سازی صفحات وب استفاده شوند.

جمع بندی مطالب

پروتکل اتریوم در ابتدا به عنوان نسخه ارتقا یافته ای از یک رمزارز ارائه شد. این پروتکل از طریق یک زبان برنامه نویسی کاملاً تعمیم یافته ، ویژگی های پیشرفته ای نظیر سپرده های مبتنی بر بلاکچین ، محدودیت های برداشت و قراردادهای مالی و موارد مشابهی را ارائه می داد.

پروتکل اتریوم مستقیماً از هیچ یک از برنامه ها “پشتیبانی” نمی کند ، اما وجود یک زبان برنامه نویسی تورینگ کامل شرایط را برای ساخت هر نوع تراکنش یا برنامه برای کاربر فراهم میکند.

نکته بسیار جالب در مورد اتریوم این است که پروتکل آن فراتر از ارز است. پروتکل ها و برنامه های غیرمتمرکز در مورد ذخیره سازی پرونده های غیرمتمرکز ، محاسبات غیرمتمرکز و بازارهای پیش بینی غیرمتمرکز ، در میان ده ها مورد دیگر از این قبیل پروتکل ها ، بهره وری از صنعت محاسبات را افزایش میدهد. و برای اولین بار با اضافه کردن یک لایه اقتصادی ، سایر پروتکل های نظیر به نظیر را تقویت میکند.

مفهوم عملکرد انتقال وضعیت دلخواه که توسط پروتکل اتریوم قابل اجرا است ، بستری با پتانسیلی منحصر به فرد فراهم میکند. شبکه اتریوم  یک پروتکل بسته و تک منظوره برای اجرای مجموعه خاصی از برنامه ها از جمله ذخیره سازی داده ، شرط بندی یا امور مالی طراحی شده باشد ،نیست.  برعکس از نظر طراحی کاملاً آزاد است. و ما معتقدیم که به عنوان یک لایه بنیادی برای اجرای تعداد بسیار زیادی از پروتکل های مالی و غیرمالی در سال های آینده بسیار مناسب میباشد.



:: برچسب‌ها: اتر , اتریوم , استخر استخراج , الگوریتم استخراج شبکه اتریوم , سختی شبکه , ماینرهای بیتکوین , نرخ صدر , وایت پیپر اتریوم , ,
:: بازدید از این مطلب : 6
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 14 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : factcoins

 

در مقالات قبلی در مورد رمزنگاری متقارن به تفصیل صحبت کردیم. در این مقاله به بررسی رمزنگاری نامتقارن یا Asymmetric cryptography می پردازیم.

 

مقدمه ای بر رمزنگاری نامتقارن

رمزنگاری نامتقارن که به رمزنگاری کلید عمومی نیز معروف است ، یکی از مولفه های اصلی فناوری بلاکچین است. این شکل رمزنگاری امکان تایید صحت معاملات را فراهم می کند.

همچنین  از داراییها در برابر حمله هکرها و خطرات دیگر محافظت می کند.رمزنگاری نامتقارن ،نسخه پیشرفته تری از رمزنگاری متقارن است.

 

بررسی مفاهیم در رمزنگاری نامتقارن

قبل از اینکه به بررسی رمزنگاری نامتقارن بپردازیم ،برخی از اصطلاحات و مفاهیم استفاده شده در این مبحث را شرح می دهیم:

 

کلید خصوصی (Private Key) :

کلید خصوصی یک کلید مخفی است که برای رمزگذاری و رمزگشایی پیام ها استفاده می شود. کلید خصوصی همراه با کلید عمومی استفاده می شود. باید در همه زمان ها خصوصی نگه داشته شود و هرگز نباید با کسی در میان گذاشته شود.

در ارزهای رمزنگاری شده ، کلیدهای خصوصی توسط کیف پول برای محافظت از دارایی ها استفاده می شود. به عنوان مثال ، کیف پول Bitcoin دارای یک کلید خصوصی است که با آن در ارتباط است. هنگام ایجاد کیف پول جدید ، کلید خصوصی و کلید عمومی همراه آن تولید می شوند. پس از دریافت آن ، باید از کلید خصوصی خود پشتیبان تهیه کنید.

 

جهت مشاهده ادامه مقاله به آدرس وب سایت فکت کوینز مراجعه نمایید.



:: برچسب‌ها: Asymmetric cryptography , الگوریتم رمزگذاری نامتقارن ECC , الگوریتم رمزگذاری نامتقارن RSA , رمزگذاری نامتقارن , کلید خصوصی , کلید عمومی , ,
:: بازدید از این مطلب : 1
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 14 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : factcoins

 

در مقاله “رمزنگاری چیست؟ ” به صورت مفصل در مورد رمزنگاری و نحوه کار آن صحبت شد.در این مقاله به بررسی رمزنگاری متقارن (symmetric cryptography) که یکی از انواع رمزنگاری است ،خواهیم پرداخت.

 

مقدمه ای بر رمزنگاری

رمزنگاری روشی برای توسعه تکنیک ها و پروتکل هایی برای جلوگیری از دسترسی شخص ثالث است.همچنین رمزنگاری برای  کسب دانش از داده های پیام های خصوصی در طی یک فرایند ارتباطی بکار می رود. رمزنگاری  یا Cryptography از دو اصطلاح یونان باستان ، Kryptos و Graphein تشکیل شده است . اصطلاح اول به معنی “پنهان” است و دومی به معنی “نوشتن” است.

 

تعریف اصطلاحات در رمزنگاری

قبل از بررسی رمزنگاری متقارن به تعریف چند اصطلاح می پردازیم:

  • رمزگذاری(Encryption) : رمزگذاری اساساً فرآیند تبدیل اطلاعات یا متن ساده (plaintext ) به کد یا سایفر(cipher) به منظور جلوگیری از دسترسی اشخاص غیر مجاز به آن است. دولت ها ، مشاغل و افراد از تکنیک های رمزگذاری برای محافظت از اطلاعات شخصی خود و جلوگیری از تقلب استفاده می کنند. مطالعات اخیر حاکی از آن است که تقریباً 50٪ اطلاعات و ارتباطات اینترنتی از طریق پروتکل HTTPS رمزگذاری شده است.

 

  • رمزگشایی (Decryption): رمزگشایی برعکس فرآیند رمزگذاری است. که شامل تبدیل داده های غیرقابل خواندن (متن رمز) به قابل خواندن (متن ساده) است.

 

  • سایفر (Cipher) : در رمزنگاری ، سایفر مجموعه ای از دستورالعمل های تعریف شده است که برای رمزگذاری یا رمزگشایی پیام نوشتاری از آنها پیروی می کنند. روند رمزگذاری شامل تبدیل اطلاعات به نسخه غیرقابل خواندن یا غیرقابل دسترسی است. متن اصلی را که می توان به وضوح درک کرد ، به عنوان متن ساده (plaintext ) می شناسند ، در حالی که شکل رمزگذاری شده آن را متن رمز(cipher)  می نامند. هر دو متن حاوی اطلاعات یکسانی هستند ، تنها تفاوت این است که سایفر در قالبی نوشته شده است که فقط توسط کسانی که مکانیسم رمزگشایی صحیح دارند قابل خواندن یا دسترسی است.

 

جهت مشاهده ادامه مقاله به آدرس وب سایت فکت کوینز مراجعه نمایید.



:: برچسب‌ها: Block ciphers , stream ciphers , symmetric cryptography , بلاکچین , رمزنگاری متقارن , رمزنگاری کلید نامتقارن , رمزگذاری , ,
:: بازدید از این مطلب : 6
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 7 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : factcoins

 

ارزهاي رمزنگاري شده مانند بيت كوين و اتريوم از يك سيستم غيرمتمركز نظير به نظير براي انجام معاملات استفاده مي كنند. از آنجا كه كل فرآيند آنلاين است ، اين نگراني وجود دارد كه معاملات ممكن است ناپايدار و قابل هك باشد. در اين مقاله مي خواهيم ببينيم كه ارز رمزنگاري شده چگونه از رمزنگاري استفاده مي كند تا معاملات خود را بسيار امن كند. اصلي ترين تكنيك هاي رمزنگاري مورد استفاده در ارز هاي رمزپايه ، استفاده از تابع هش و امضاي ديجيتال (Digital Signature) است.

 

لزوم استفاده از امضاي ديجيتال

يكي از مهمترين ابزارهاي رمزنگاري كه در كريپتوكارنسي ها استفاده مي شود مفهوم امضاي ديجيتال است.

امضا در زندگي واقعي چيست و چه خصوصياتي دارد؟ كاغذي را تصور كنيد كه با امضاي خود امضا كرده ايد ، يك امضاي خوب چه كاري بايد انجام دهد؟

 

  • بايد تأييدكننده باشد: امضا بايد بتواند تأييد كند كه شما واقعاً چيزي را امضا كرده ايد.
  • نبايد جعلي باشد. هيچ كس ديگري نبايد بتواند امضاي شما را جعل و كپي كند.
  • عدم انكار: اگر چيزي را با امضاي خود امضا كرده ايد ، پس نمي توانيد آن را پس بگيريد يا ادعا كنيد شخص ديگري اين كار را به جاي شما انجام داده است.

 

در دنياي واقعي ، هرچقدر هم كه امضا پيچيده باشد ، هميشه احتمال جعل وجود دارد و  اين بسيار ناكارآمد و غير قابل اعتماد است.

 

 

 

 

رمزنگاري با استفاده از “امضاهاي ديجيتالي” كه با استفاده از “كليدها” انجام مي شود ، به ما يك راه حل مي دهد.

 

 

امضاي ديجيتال (Digital Signature) چيست؟

امضاي ديجيتالي مكانيسم رمزنگاري است كه براي تأييد صحت و يكپارچگي داده هاي ديجيتال استفاده مي شود. ممكن است ما آن را نسخه ديجيتالي امضاهاي دست نويس معمولي بدانيم ، اما با پيچيدگي و امنيت بالاتر.

 

جهت مشاهده ادامه مقاله به آدرس وب سايت فكت كوينز مراجعه نماييد.



:: برچسب‌ها: Digital Signature , Hash functions , Public key cryptography , امضاي ديجيتال , امضاي ديجيتال چيست؟ , توابع هش , رمزنگاري كليد عمومي , ,
:: بازدید از این مطلب : 10
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 6 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : factcoins

 

Diem یا همان لیبرا پروژه ارز دیجیتال فیسبوک است که از سال 2019 تا کنون موفق به راه اندازی نشده است. چرا که از سمت فیسبوک معرفی شده بود .و جوامع از همان ابتدا آن را تهدیدی برای سیستم مالی سنتی به حساب می آوردند. لیبرا توسط یک سازمان مستقل به نام “انجمن لیبرا” مدیریت میشد که در حال حاضر تغییر نام داد و مطابق اطلاعیه سایت این پروژه  به ” انجمن Diem “ شناخته میشود. هدف این انجمن از این کار نشان دادن استقلال و دریافت مجوز برای ورود به بازار است.

 

استیبل کوین Diem 

کوین های با ثبات( استیبل کوین ها) جزئی جدایی ناپذیر سیستم مالی آینده به حساب می آیند. ارز دیجیتال Diem که قبلا libra نام گرفته بود هم جزء این دسته خواهد بود .

طبق گزارشات، فیسبوک می تواند اوایل ژانویه ی 2021 ارز دیجیتال خود که مدتها در انتظارش بوده ایم را در قالب کوینی به پشتوانه ی دلار آمریکا منتشر کند. از زمانی که فیسبوک با منتشر کردن اوراق سفید خود در سال 2019 پرده از اهداف خود برداشت، بانک های مرکزی و نهاد های ناظر به تکاپو افتاده اند.

نگرانی بانک های مرکزی و ناظران خیلی هم بیجا نیست. چرا که این کوین ها، به ویژه ارز جدید دییم که پتانسیل ایجاد تغییرات بزرگ را دارد، خطرات جدیدی را برای مصرف کنندگان ، سپرده گذاران و همچنین سیستم مالی جهانی بوجود می آورند.

اما آنها می توانند مزایای زیادی در قالب بهبود سرعت ، بهره وری (بازده) و گنجایش مالی به همراه داشته باشند. همچنین می توانند در کشورهایی که استیبل کوین داخلی ندارند، برای سپرده گذاران آنجا نقش ارز ذخیره را بازی کنند . درست مانند موقعیتی که دلار در بازار بسیاری از کشورهای نو ظهور دارد.

 

جهت مشاهده ادامه مقاله به آدرس وب سایت فکت کوینز مراجعه نمایید.



:: برچسب‌ها: ارز ديجيتال فيسبوك , استيبل كوين , توكن , دييم , رمزارز , فيسبوك , ليبرا , , ,
:: بازدید از این مطلب : 5
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 6 فروردين 1400 | نظرات ()