نوشته شده توسط : factcoins

 

در مقالات قبلی در مورد رمزنگاری متقارن به تفصیل صحبت کردیم. در این مقاله به بررسی رمزنگاری نامتقارن یا Asymmetric cryptography می پردازیم.

 

مقدمه ای بر رمزنگاری نامتقارن

رمزنگاری نامتقارن که به رمزنگاری کلید عمومی نیز معروف است ، یکی از مولفه های اصلی فناوری بلاکچین است. این شکل رمزنگاری امکان تایید صحت معاملات را فراهم می کند.

همچنین  از داراییها در برابر حمله هکرها و خطرات دیگر محافظت می کند.رمزنگاری نامتقارن ،نسخه پیشرفته تری از رمزنگاری متقارن است.

 

بررسی مفاهیم در رمزنگاری نامتقارن

قبل از اینکه به بررسی رمزنگاری نامتقارن بپردازیم ،برخی از اصطلاحات و مفاهیم استفاده شده در این مبحث را شرح می دهیم:

 

کلید خصوصی (Private Key) :

کلید خصوصی یک کلید مخفی است که برای رمزگذاری و رمزگشایی پیام ها استفاده می شود. کلید خصوصی همراه با کلید عمومی استفاده می شود. باید در همه زمان ها خصوصی نگه داشته شود و هرگز نباید با کسی در میان گذاشته شود.

در ارزهای رمزنگاری شده ، کلیدهای خصوصی توسط کیف پول برای محافظت از دارایی ها استفاده می شود. به عنوان مثال ، کیف پول Bitcoin دارای یک کلید خصوصی است که با آن در ارتباط است. هنگام ایجاد کیف پول جدید ، کلید خصوصی و کلید عمومی همراه آن تولید می شوند. پس از دریافت آن ، باید از کلید خصوصی خود پشتیبان تهیه کنید.

 

جهت مشاهده ادامه مقاله به آدرس وب سایت فکت کوینز مراجعه نمایید.





:: برچسب‌ها: Asymmetric cryptography , الگوریتم رمزگذاری نامتقارن ECC , الگوریتم رمزگذاری نامتقارن RSA , رمزگذاری نامتقارن , کلید خصوصی , کلید عمومی , ,
:: بازدید از این مطلب : 2
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 14 فروردين 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: