تئوری CAP و بلاکچین
نوشته شده توسط : factcoins

 

تئوری CAP که به عنوان قضیه Brewer نیز شناخته می شود ، توسط Eric Brewer در سال 1998 به عنوان یک نظریه مطرح شد. در سال 2002 ، توسط Seth Gilbertو Nancy Lynchبه عنوان یک قضیه اثبات شد.

این تئوری شامل سه ویژگی زیر است:

 

سازگاری(consistency):  سازگاری یک ویژگی است که اطمینان می دهد همه گره ها در یک سیستم توزیع شده یک کپی واحد و یکسان از داده ها دارند.

 

در دسترس بودن ( Availability) : به این معنی است که گره های موجود در سیستم ، برای استفاده در دسترس هستند و درخواست های دریافتی را می پذیرند و در صورت لزوم بدون هیچ گونه خطایی پاسخ می دهند. به عبارت دیگر ، داده ها در هر گره در دسترس هستند و گره ها به درخواست ها پاسخ می دهند.

 

تحمل پارتیشن ( Partition tolerance): تحمل پارتیشن اطمینان می دهد که اگر گروهی از گره ها به دلیل خرابی شبکه قادر به برقراری ارتباط با گره های دیگر نباشند ، سیستم توزیع شده به درستی به کار خود ادامه می دهد.

 

تئوری CAP بیان می کند که هر سیستم توزیع شده نمی تواند به طور همزمان از سه ویژگی سازگاری ، در دسترس بودن و تحمل پارتیشن برخوردار باشد و فقط امکان فراهم کردن دو گزینه وجود دارد.

 

جهت مشاهده ادامه مقاله به آدرس وب سایت فکت کوینز مراجعه نمایید.





:: برچسب‌ها: Bitcoin , استخراج , بلاکچین , بیت کوین , تئوری cap , تئوری کپ , سیستم های توزیع شده , فکت کوینز , نودهای شبکه , سازگاری , ,
:: بازدید از این مطلب : 17
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 4 بهمن 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: